Vis full versjon : Hodepine
Det begynte lille julaften.... migrene lignende hodepine. Har mest lyst til å rive av meg hodet, men det er ikke like intenst hver dag. Men når det er skikkelig ille hjelper det ikke med smertestillende.
Er også veldig slapp og blir veldig kvalm av smertene.
Noen som har hatt lignende smerter i svangerskapet?
Ja, jeg hadde dette siste trimester sist og har også hatt det fra rett før julaften nå selv. Du må komme deg til lege og få dette sjekket opp, for det kan være tegn på stigende bt, og du må også få sjekket urinen for evt proteiner ifht preeklampsi. Ring legen eller jordmoren din i morgen og kom deg til sjekk så fort som mulig. Sannsynligvis vil de ha deg inn til sjekk med en gang for å sjekke bt. :nemlig:
Ringte føden nå... hun ville jeg skulle ringe legen i morgen. Så jeg får gjøre det. Men hun sa at sansynligheten for at dt er noe galt er veldig liten. I og med at jeg hadde et normalt svangerskap sist og at jeg har samme partner.
Er bare så dritt lei alle plagene i dette svangerskapet:blæ:
:klem: Håper alt er bra på kontrollen i morgen, men selv om du ikke hadde noen problemer sist kan du jo få det nå. Men skulle det komme synsforstyrrelser/konsentrasjonsproblemer og store ødemer skal du ikke vente til i morgen altså. :niks:
Har du forsøkt fanalgin mot hodepinen? Hvis det er migrene så kan det hende det hjelper selv om ikke vanlig paracet gjør det.
Fenalgin, får man kjøpt det uten resept?
Fanalgin er reseptfritt ja. Inneholder Fenazon og koffein og hjelper av og til godt mot migrene. :jupp: Det kan også trygt tas i graviditeten. Jeg hadde et migreneanfall for et år siden og det tok vekk det veldig fort, og jeg har også ei venninne som hadde mye migrene i svangerskapet og som kun hadde virkning av de tablettene.
Jeg har bihulebetennelse og har fått henvisning til fysioterapi. Tenkte ikke på at det kunne være det, er jo ikke forkjølet eller noe. Men nå hvet jeg hva det er.
Bra du fikk vite hva det er! God bedring.
:klem: så godt du fant ut av hva det var. Håper det bedrer seg fort da.
Jeg fikk ble anbefalt av min lege å holde meg unna fanalgin, så jeg ville nok vært forsiktig med det.
Jeg fikk ble anbefalt av min lege å holde meg unna fanalgin, så jeg ville nok vært forsiktig med det.
Hvorfor det? :gruble: Står jo i pakningsvedlegget at det er trygt, og jeg fikk klarsignal til å ta full dagsdose når jeg trengte det fra min lege i forrige uke.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.