Vis full versjon : Spontan Abort?:S
Jeg fant ut i går at jeg var gravid. Jeg er ca 4 uker på vei, men jeg blør så utrolig mye :S Jeg har blød så mye siden mandag for en uke siden. Eller jeg blør mer nå enn det jeg gjore da.
Jeg bare lurer på om dette kan være SA? Eller om det kan være noe annet? Jeg har noen blo klumper og sånt..Men det kan da ikke være fostre?
Kan noen plis fortelle meg litt hva som skjer når man SA, om man blør mye, om man merker at forstre kommer ut og om man har graviditets tegn lenge etter SA?
Kanskje litt mye å svare på:blush: men jeg er så frustret her jeg sitter:angst:
Siden du blør såpass mye og det kommer ut klumper høres det vel dessverre ut som en SA. Foster vil du ikke se. Det er altfor lite. Men livmorslimhinnen vil kunne komme ut som klomper, og så er det jo også koagulert blod som kan klompe seg litt.
Det er ikke stort du får gjort dessverre. Graviditetstegnene vil vel (antar jeg) forsvinne veldig raskt om du har hatt noen når du mister såpass tidlig. Det samme vil også positive graviditetstester. Hvis disse fortsetter å være klart positive bør du evt kontakte lege for å få målt hcg-nivå i blodet med et par dagers mellomrom for å få noe klart svar.
ok :(
Jeg var på sykehuset i sta og tokk blodbrøver, skal tilbake på Torsdag..
Stjerneskudd
07-01-2009, 20:24
Det er vel gjerne litt tidlig å se noe på ul i uke 4, men når du er 5 uker vil de kunne se om utviklingen har stoppet opp eller du har mistet. For meg har det ikke vært tvil når jeg faktisk endelig mistet, men jeg blødde noen uker før i varierende mengde som ikke var helt innlysende var SA.
Sist jeg mistet hadde utviklingen stoppet opp veldig tidlig, men like fult kom det rielignende smerter og det som kom ut var av en så pass størrelse at jeg aldri kunne tatt feil for å si det slik :trist:
Jeg har begynt å blø mindre nå. Jeg skal ta den siste blodprøva i morra. Av en eller annen grunn så føler jeg at det fremdelses er noe der inne :) Jeg vet ikke om det er bare jeg som vil det eller om det faktisk er sånn.. Jeg gleder/gruer meg til å få svar på blodprøven:tullerdu:
Hvordan kan man egentlig se at man SA på en blodprøve?
Når man blir gravid begynner kroppen din å produsere noe som kalles hcg. (Det er dette hormonet graviditetstester slår ut på, men de sier lite om hvor mye det finnes i kroppen din). Nivået av dette kan måles ved en blodprøve, og da finner man ut om det går bra eller ikke. HCG-nivået skal nemlig fordobles ca annenhver dag, og derfor tar man prøver med et par dagers mellomrom. Fortsetter det å øke er det jo fortsatt produksjon i kroppen, men er det på vei ned er løpet kjørt.
Det hender jo man mister en tvilling og at det er igjen et embryo som overlever, men hvordan det evt vil oppleves vet jeg ikke. Og vet heller ikke så veldig mye om det vil gi stort utslag på hcg-nivået evt.
Jeg var hos legen i dag. Tokk en blodprøve. Legen min sa bare at han kunne se at jeg var gravid.. Ikke at jeg hadde en SA. Men han kjente på magen min og sånt, og sa at hvis det er noe inne der så er det veldig tidlig. Å det er det, fordi jeg hadde eggløsning ca 13 Desember. Så hvis jeg er gravid er jeg snart 4 uker på vei bare. Så han kunne ikke være sikker på om jeg SA, så jeg skulle komme tilbake på Mandag med en urin prøve også skulle jeg ta en blodprøve til.
Jeg håper det er et teng på at det skal gå bra! :D Siden legen ikke er sikker på at jeg har en SA fordi det ikke slo ut på blodprøven og at jeg ikke blør mer :) :kryss:
De to blodprøvene du har tatt vil sammen gi svaret på om du har hatt en SA eller ikke. Om hcg nivået i blodet har gått opp eller ned;)
Det høres i utgangspunktet ut som om du har mistet, men noen blør mye i svangerskapet uten at det betyr noe som helst. Håper det går bra og at spiren fortsatt sitter på plass:klemmer:
Jeg har mistet flere ganger og de fleste gangene har graviditetssymptomene forsvunnet med en gang jeg begynte å blø, andre ganger har det gått uker for de dabber av.
Send meg gjerne en PM om du lurer på noe:klemmer:
For meg høres dessverre ut som om du har hatt en SA ja, og jeg har hatt flere slike SA så tideligt. Blør du mer en du ville ha gjordt ved vanlig mens?
Jeg har hørt om de som blør mye og alikevel er gravid, ja at de har f.e.k har misstet en tvilling. Nei det er ikke godt å si om det er liv laga, må bare vente på å se på blodprøvene :nemlig:
Lykke til:klem:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.