PDA

Vis full versjon : Strekkmerker

Mrs.K
06-01-2009, 12:25
Når kommer strekkmerkene?
Kommer de med en gang magen begynner å vokse, kommer de helt på slutten, kommer de når ungen er ute..??

Noen som har noen fornuftige svar? :flau:

Kitty80
14-01-2009, 18:26
Jeg fikk mine første strekkmerker for ca 2 uker siden. Jeg kjente godt at de kom ihvertfall. Kjente huden sprekke, og det var vondt.
Det er jo ikke sikkert du får strekkmerker da, kommer vel ann på hvor smidig underhuden din er.

Sita
14-01-2009, 18:32
Jeg har lest om folk som har fått tidlig, midt i og sent i sv.skapet. Og så har jeg lest om de som har fått først under fødselen og til og med også etterpå.

Sist fikk jeg ingen - det lille på et par mm teller jeg ikke med. Nå har jeg hittil fått enda et par på et par mm hver, og de plager meg ikke så veldig. Har fått noe som ser litt ut til å være strekkermerker men er litt annerledes også egentlig på hver side - ved hoftene, men de er ikke så skjemmende. Fikk MYE mer i puberteten på hoftene og puppene.

Jeg har forresten aldri smurt meg inn noe særlig og ikke gjort noe for å være så heldig.

Wilja
22-01-2009, 01:58
Vil fuktighetsgivende kremmer forhindre eller hjelpe mot strekkmerker? Eller vil de komme uansett? (om de kom i det hele tatt uten kremmer).
Jeg fikk mye strekkmerker i puberteten på hofter, bryster og div. andre plasser og det virker som jeg får de lett.

Simba
22-01-2009, 07:41
Venninna mi var så uheldig at hun først fikk de da hun gikk på overtid!
Jeg fikk ingen med poden og håper jeg er like heldig denne gang.Jeg smører meg med en krem kjøpt på apoteket beregnet for å unngå strekkmerker.Gjort det hver dag siden 6 mnd.

Coeur
22-01-2009, 07:49
Noen får det før de i hele tatt vokser, noen får det midtveis, andre får det helt på slutten, mens noen ikke får noen i det hele tatt.

Hormoner spiller en ganske stor rolle når det kommer til disse strekkmerkene, så det er ikke mye man kan få gjort.
I og med at det er underhuden som sprekker opp har ikke fuktighetskrem noen funksjon da den ikke når helt inn der.

Juno84
26-01-2009, 16:36
Jeg hører mange si at strekkmerker kun er genetisk og hormonelt betinget, men jeg velger å tro at jeg kan bekjempe dem. Jeg smører meg i alle fall godt inn 2 ganger om dagen, drikker mye vann, og tar B-, E- og sink-tilskudd. Fikk utrolig mye strekkmerker i puberteten, så jeg er litt urolig :noia:

sNaRt 2 pRiNsEsSeR<3
08-02-2009, 19:12
Man kan ikke få strekkmerker etter fødsel. Er nok bare det at huden er så strekt når man er gravid så man ikke se de å når magen synker sammen etter fødsel ser man dem bedre.
Jeg smurte meg 2ganger daglig hver dag fra uke 16 sist å fikk ingen på magen, droppa å smøre puppene og rumpa å der fikk jeg noen:-(
Jeg smører denne gangen også. Velger å tro at jeg og kan unngå å få det på magen..!!:O)
Skal vel mye til å få det før magen vokser,vel? Er jo når huden strekkes og vokser for fort som fks i puberteten osv mange får det. Mange babyer vokser veldig i rykk og napp å om huden utsettes for ett skikkelig voksehopp så kan det briste..
Er kanskje ingen garantier for noe men å smøre huden er godt uansett å strekk å dra mens du smører så tøyer du underhuden også! Er jo bevist at smøring/massasje av mellomkjøttet er med på å unngå klipping/revning under fødsel så hvorfor skulle ikke det gjelde magen oxo?:)

Lillan82
16-02-2009, 15:48
Jeg tror jeg har hørt om en krem fra body shop som skal funke bra. Noen som vet vha den heter???? Strekkmerker må vi prøve å unngå. :shock:

Mrs.K
23-02-2009, 18:04
Lillan82: Du tenker nok på Kakao Body Butter fra Body Shop.
Den er ihvertfall utroooolig fet, og det er noen som mener at kakaosmør skal hjelpe mot strekkmerker.
Men vær advart; den har en ganske overveldende lukt.
Man går rundt og lukter som en sjokolade.. :knegg:

Lillan82
23-02-2009, 20:12
Lillan82: Du tenker nok på Kakao Body Butter fra Body Shop.
Den er ihvertfall utroooolig fet, og det er noen som mener at kakaosmør skal hjelpe mot strekkmerker.
Men vær advart; den har en ganske overveldende lukt.
Man går rundt og lukter som en sjokolade.. :knegg:

Hehe. Det tror jeg ikke er så lurt. Hehe Gå rundt å ha lyst på sjokolade hele tiden. :glis: Da tror jeg at jeg skal prøve noen andre.

Angelina
24-02-2009, 18:15
Jeg har et tips, denne fikk jeg i gave fra en venninne, og mine strekkmerker er stort sett borte nå, denne virker også forebyggende på strekkmerker.
Desverre kan jeg ikke legge ut nettsiden hvor dere får kjøpt den her, men send meg en PM så kan de som er interessert få adressen.

Juno84
08-03-2009, 23:17
Hehe. Det tror jeg ikke er så lurt. Hehe Gå rundt å ha lyst på sjokolade hele tiden. :glis: Da tror jeg at jeg skal prøve noen andre.

Jeg har denne kakaokremen, men synes ikke lukta er så overveldende. Den lukter ikke mer enn mange andre kremer, så gå innom body shop og test den, du! Den er skikkelig feit og god :glis:

Smula
08-03-2009, 23:27
Man kan ikke få strekkmerker etter fødsel.

Unnskyld meg altså, men her må jeg bare spørre: Mener du at strekkmerker kommer utelukkende i svangerskap? :knegg: For her finnes det absolutt ingen regel. Strekkmerker kan komme absolutt når som helst, både før, under og etter svangerskap. ;)

Luttan
09-03-2009, 00:33
Strekkmerker er ikke farlig. Det høres litt sånn ut her, "det må for alt i verden unngås". :knegg: Man blir litt annerledes i kroppen av å bære fram et barn, og det er bare fint, det. Og ja, det sier jeg, og jeg har masse strekkmerker på magen. Det går helt fint med meg, jeg har hatt noen av de der i fem år, og jeg har ikke en eneste gang vært i nærheten av å skulle synes at det var antydning til krise at de er der.

Man kan gjerne smøre magen, det klør ofte når huden strekker seg, men noen får strekkmerker uavhengig av om de smører eller ikke, og noen får de ikke. Strekkmerkene vil uansett blekne noe med tiden.

Juno84
09-03-2009, 01:51
[QUOTE=Luttan;4126689]Strekkmerker

kakklanes
09-03-2009, 09:46
Jeg fikk mange strekkmerker når jeg gikke med storesøster, etter fødselen såg det ut som om noen hadde nagrepet meg med barberblad og skjært opp magen min. Etterhvert så ble de blekere. Plages ikke så veldig med strekkmerkene. når jeg gikk med storebror ble de gamle strekkmerkene synligere, men kom ikke nye.
Har også et stoooort strekkmerke som jeg fikk under fødselen med storesøster som ble enda større etter fødselen etter lillebror. spent på hvordan den blir etter nr. 3, men likevel skjemmes jeg ikke over den, den ligger godt gjømt under en valk...... rett over skambenet. :rødme:

Coeur
09-03-2009, 09:49
Strekkmerker er ikke farlig. Det høres litt sånn ut her, "det må for alt i verden unngås". :knegg: Man blir litt annerledes i kroppen av å bære fram et barn, og det er bare fint, det. Og ja, det sier jeg, og jeg har masse strekkmerker på magen. Det går helt fint med meg, jeg har hatt noen av de der i fem år, og jeg har ikke en eneste gang vært i nærheten av å skulle synes at det var antydning til krise at de er der. .

Da er jo du heldig, for jeg jeg klarer ikke å glede meg over strekkmerkene mine. SYns jeg ser helt grusom ut og gruer meg til sommeren. Spiller ingen rolle for meg at det har kommet fordi jeg er gravid, og det har ingen ting med at jeg ikke er glad for å være gravid, og gleder meg over jenta vi skal få. Jeg er bare liker å se bra ut, og liker ikke disse stygge merkene.

Tidl. bruker
09-03-2009, 09:51
Har ingen etter to svangerskap... enda. :knegg:
Tror ikke på noen vidunderkremer; noen får dem, andre ikke.