Vis full versjon : Nygravid - stikkninger
Hei alle sammen!
Jeg er litt usikker fordi jeg kjenner moderate smerter/stikkninger i eggstokk-området. Er det noen som har hatt det slik tidlig i svangerskapet?
Jeg er bare ca 4+2 etter IVF forsøk!
Andre symptomer jeg har er kvalme 3 kvelder på rad og hyppige toalettbesøk i 3 dager, samt spente/ømme/voksende bryster.
Hilsen Boble (litt engsterlig fordi jeg er redd for å miste)
Filifjonk
04-04-2003, 15:20
Du kan ta det helt med ro. Stikkingene du beskriver er sannsynligvis livmoren som vokser. Alle gravide er mer eller mindre plaget av slikt. Det blir litt strekk i de båndene som livmoren er festet til.. derfor blir det litt smerter i ny og ne. Særlig visst du nyser, hoster eller reiser deg brått opp.
De andre symptomene dine er helt etter boka. Det er slikt du må regne med å få nå når du er gravid. Dette med å være tissatrengt ofte.. vil etterhvert forsvinne når livmoren vokser seg over symfysen og ikke lenger ligger å trykker på blæra. I slutten av svangerskapet kommer det tilbake for da står hodet til babyen ned i bekkenet og trykker på blæra.
Tonjemor
04-04-2003, 15:33
Å ja! jeg hadde stikninger i eggstokkområdet fra uke 5 til uke 8 ca. Ikke hver dag, men ganske så ofte. Var i alle fall ikke noe unormalt med det etter hva jeg forstod på folk da jeg spurte om det samme. :)
steinbukk77
04-04-2003, 15:38
Jeg har hatt dager/perioder med stikninger i magen - helt naturlig.
Jeg bryr meg ikke mer om stikningene enn at jeg ønsker å holde meg i ro fordi det er ubehagelig/vondt.
Jeg ville ikke bekymret meg med mindre jeg fikk skikkelige menssmerter.
(Noen kan faktisk også ha mensmurringer i store deler av svangerskapet.)
Gratulerer med :baby: i magen !
Steinbukk77
18+3
Forglemmegei
04-04-2003, 15:52
Jeg har også de stikkingene og har selv lurt på hvorfor!! Smart at du spurte :)
Ellers har jeg en del brun utflod fortsatt, men det tar jeg med stor ro.. noen få dråper blod i dag også, men borte igjen etter et tørk..
Så endelig får jeg skrevet det : 4+1!!! Tihii :D
Jeg har hatt alt du nevnte bortsett fra kvalme (heldigvis.. ;) )
Alt er helt normalt! :)
Hei Boble!
Jeg er også IVF'er, og kan trøste deg med at jeg også hadde disse stikningene. I tillegg var jeg forferdelig kvalm allerede fra et par uker etter innsetting. (Det er vel der du er omtrent nå, det?)
Jeg regner med at du bruker Progesteron? Jeg reagerte på denne med å bli veldig oppblåst i magen, samt at jeg måtte ofte "stort" (hjelp - vanskelig å skrive om sånne personlige ting ......).
For ikke å snakke om hetetoktene!!!!!!!!!!!!!! I nyttårshelgen var vi på hytta, jeg lå og svettet under dyna mens mannen min lå ved siden av med stilongs og topplue! Kanskje ikke så rart - det var nemlig 8 kuldegrader (!!!!!!) på soverommet!
Jordmor fortalt meg at vi som har vært gjennom IVF-forsøk somregel får mye sterkere bivirkninger enn det "vanlige" gravide gjør. Dette er fortrinnsvis fordi vi har proppet kroppen så full av hormoner og progesteron før vi ble gravide.
Lykke til! Jeg er helt sikker på at dette går bra!
Er helt normalt. Hadde så vondt noen ganger de først ukene at jeg lå på gulvet å gråt! Men det går over. Var veldig engstelig selv, trodde noe var galt siden det gjorde så vondt, men det skulle visst være sånn :) Er selv i uke 26 nå, og har nesten ikke merket noe på flere uker.
Lykke til videre i svangerskapet!
Stor klem June
hyper linda
06-04-2003, 15:36
Jeg er i uke 27 og har de ennå. Eneste forskjell er at de sitter høyere på magen. Det er en del sånne små plager som ingen har fortalt oss om har jeg funnet ut.
Lykke til videre!!!!!!:klapp:
Må si det samme som de fleste her.. Stikkingene var der til meg også, de første ukene trodde jeg at babyen lå utenfor livmoren, og jeg gruet meg til UL tilfelle jeg hadde rett. Hadde det vært det, hadde det jo vært mer enn bare stikking, men jeg var redd alikevel jeg... men babyen lå på rett plass, og jormor kunne fortelle at det var p.g.a at livmoren vokser og strekker på seg at en kan kjenne ubehag.De ga seg nesten helt i uke 7, men de kan komme av og til nå også.. :)
Sanida og :baby: 19+3
Hei!!
Gratulere med ivf forsøket. Jeg ble gravid på samme måte i sommer!!! Er det ikke deilig?? Jeg hadde også mye stikking og menslignende smerter. Husk at eggstokkene dine er store og hovene pga alle hormonene og livmoren strekker seg.
Ønsker deg lykke til på ferden:klapp:
Camill uke 37
Tidligere Bruker
07-04-2003, 22:22
Jeg hadde også det, og det høres helt normalt ut. :)
Lykke til med spiren din.
:klem:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.