Vis full versjon : pris på svangerskapskurs?
Hvor mye koster egentlig et svangerskapskurs? (sånn gjennomsnittlig )
Jeg hadde håpet at jordmor skulle ha kurs, men hu skulle ikke ha før i juli, og det hjelper ikke stort når jeg har termin 25 juni...
Jeg fant en annonse i adresseavisen i går. Og da skulle det koste 1600 kr. -syns det var i overkant dyrt jeg...
:findag:
koster det??? Det var nytt for meg....
På kurs i regi av jordmor betalte vi, i februar 2002, 800 kroner for meg og mannen min. Dette var for en dag (rundt 6 timer) og omvisning på fødeavdelingen i tillegg.
Tidl. bruker
08-04-2003, 16:59
Jeg fikk også tilbud om svangerskapskurs for 800kr... Omvisning på fødeavd er GRATIS der jeg skal føde, og det har de hver uke
Her i Kristiansund koster det 250 kr. 5 kurskvelder (2-3 timer pr gang), med jordmor, helsesøster og representant fra Trygdekontoret + omvisning på Føden.
mamsen27
10-04-2003, 03:31
Når begynte man å måtte betale for et kurs da?????
Jeg har vært på to kurs og har ikke betalt noe som helst.Kaffien og kakene var gratis også.
Merkelig............
Takk for svar:klapp:
Saken er den at jeg ikke har fått jordmor. Jeg ringte til jordmor rundt juletider og da fikk jeg beskjed at hun hadde helt fullt i juli. Så jeg har hatt alle kontrollene mine hos legen. -kjempekoselig lege :)
Begynte å tenke at det hadde vært kjekt med slikt et kurs nå som det begynner å nærme seg fødsel. Ringte igjen til jordmor, og fikk beskjed at hun ene jordmora hadde helt fullt, og hun nyansatte ikke hadde "nok erfaring" til å ha kurs før i juli... Det hjelper jo lite når jeg har fått UL-termin til 25 juni!
Leste i adresseavisen at folkeuniversietet skulle ha et slikt kurs, men det var jo dyrt -1600.
Regner med at jeg kommer til å ringe føden for å få en omvisning der. Og heller invistere i noen bøker som omhandler fødselen. (kan kjøpe en del bøker for 1600 kr... ;) )
:findag:
Spør på føden om hvor de har kurs. Her arrangerer de egne kurs selv, men om ikke de gjør det vet de helt sikkert hvor du kan henvende deg. :)
Jeg går på kurs der jeg går til jordmor. Vi betaler ingenting.
Du kan jo ringe til andre jordmorkontorer å høre om de skal ha kurs..
Vi har vært på kurs på føden. Det kostet 600kr pr par for to kvelder. Var sånn passelig interessant. Jeg synes omvisningen var viktigst, og det har de gratis ganske ogte!
Lykke til!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.