PDA

Vis full versjon : Hvorfor blir ikke streken tydeligere

Nurre
06-09-2002, 11:54
Hei jenter :cool:

Som noen av dere husker så er jeg nå blitt gravid vha ivf for andre gang. 1. gangen hadde jeg en MA rundt uke 10 (1/2 år siden).
Har tatt min 3. test i dag. Tok den forrige for to dager siden. Testen i dag var ikke påfallende tydeligere enn sist. Hva kan grunnen være. Jeg blir gal av dette!:eek: ! Blodprøven som jeg tok på riksen onsd. viste at jeg var gravid, men at hcg-nivået fremdeles er lavt:uff: Var da redd jeg hadde hatt veldig tidlig abort. Bekymringene ble forsterket av at jeg mente å miste en del symptomer (som kvalme og ømme pupper), men i går var jeg ute med noen venninner og spiste og ble kjempedårlig og svimmel - så tegnene er jo der. Skal ta ny blodprøve kommende onsd. Får ikke svar før fred. Det er jo en eeeeevighet til.

Er det vanlig at det går mange dagene før man får sterkere strek?:???:

Unnskyld suttringen:bonk: , men en plass må det komme ut :leiseg: Forsøker å trøste meg med at streken ihvertfall ikke var svakere. Det var jo det jeg var mest redd for...

Tidl. bruker
06-09-2002, 12:18
Jeg har tatt to tester. Den første tok jeg dagen etter forventet mens, den neste to dager senere. Den første streken var veldig svak. Det var en tydelig blå strek, men den var mye svakere enn kontroll streken. Testen to dager senere var ikke veldig mye sterkere, men den dukket kanskje opp litt før???

Jeg har lyst til å ta en ny test bare for å se to sterke streker lyse mot meg. Poenget mitt er at det kanskje ikke er nok med to dager. Mener å huske at det står tre på CB. Nå vet ikke jeg noe om hcg-stigning, men kanskje det ikke stiger så veldig mye på to dager?

Uansett, lykke til!!!

Nurre
06-09-2002, 12:26
Det var godt å høre andre med samme erfaring :klem: Håper jeg kan roe meg litt i neste uke..:uff: :cool: Første gang jeg gikk gravid for maange år siden var jeg ikke bekymret en dag for abort o.l. Ikke fantes det internet (ihvertfall ikke som i dag) og jeg var yngre og tok ting mer som en selvfølge :cool: Skulle ønske jeg kunne få den samme roen nå...

Takk igjen :findag:

Qatrine
06-09-2002, 19:41
Begge mine svangerskap har jeg kun testet en gang, så jeg har ingen erfaring å dele med deg desverre. Vil bare ønske deg masse lykke til videre! Håper dette går veien!