Vis full versjon : Litt shopping: Pyjamas og håndklær
Heisann
Tenkte jeg skulle ut å bruke litt penger imorgen:D
Det er så gøy!!
Trenger vel kanskje en pyjamas til oppholdet på klinikken, det er vel ikke noe særlig lurt å ligge naken der kanskje... ;)
Jeg har aldri eid en pyjamas, er dette noe man får kjøpt på butikken a la Lindex, H & M o.l.? Må vel kanskje ha en størrelse mamma nå?
Tenkte også at jeg skal investere i nye håndklær til minien. De gamle vi har er utslitt og kjempeharde, de blir aldri myke uansett hvor mye tøymykner jeg bruker. Og vi bør vel ikke bruke altfor mye av tøymykner heller.
Er det noen av disse vanlige butikkene (Kid, Hansen & Dysvik etc) som har billige håndklær i god kvalitet? Eller bør man gå opp i pris for å få håndklær som faktisk holder?
Det er jo som regel sammenheng mellom pris og kvalitet da, så håndklær er vel kanskje ikke noe unntak.
Det var igrunnen det jeg lurte på i denne omgang.
Ha en fin dag :)
(30+5)
Når det gjelder pyjamas er dette å få tak i på bl.a. HM og jeg antar også Lindex, Cubus osv. Har sett at de har pyjamaser som ikke har strikk i livet, men bare en snøring på HM. Da kan du selv regulere hvor stram du vil ha den i livet.
Selv er jeg pyjamas-menneske og tar ofte på meg det når jeg har dusjet om kvelden og bare skal slappe av på sofaen før jeg legger meg. Derfor har jeg et utvalg av pyjamaser. Favoritten er litt dyrere, det er en DKNY flanells pyjamas. Ellers har jeg flere fra HM. Se i HM katalogen, fant flere der enn i butikkene...
Når det gjelder håndklær til den lille har jeg selv handlet noen på en tur til England. Handlet i en babybutikk der borte til en helt OK pris. De var små og søte med hette :)
Klem fra Fugl (18+0)
De har veldig søte hettehåndklær på Ikea .
Du får sånne store sykehustrøyer på sykehuset, så du TRENGER ikke pysjamas, om ikke du syns det er greit å ha din egen da. Er jo litt dumt å kjøpe det for et par netter dersom du ikke bruker det senere. Jeg kalarte meg i hvertfall lenge med sykehusskjortene.
Grønn som jeg er, så trodde jeg faktisk at jeg måtte ha med pyjamas.
Det er jo flott hvis de har sånne skjorter da. Som du sier så er det litt dumt å kjøpe noe som bare blir brukt et par ganger.
Takk for tipset!
Verdande
06-09-2002, 17:52
Flanellsbleier er flotte som håndklær til en nyfødt baby. Det finner du på Sparkjøp til latterlig lave priser.
Når det gjelder Pysj, så er det mer behagelig og ikke minst mer kledelig enn sykehusskjortene. Så slipper man å skifte når man vil vandre i korridoren og besøke babyen.
Et alternativ er å kjøpe bare buksen, tror det var på Kapp Ahl jeg kjøpte min store deilige slufsete lilla pysjbukse, med snøring. Kjempedeilig! Og ,vel ikke så aller verst å se på heller faktisk. Tror eg betalte rundt 100 kr.
Jeg er pysjamasmenneske de lux, silkepysj(silkelook) med flanellinnside, todelt med bukse og skjorte:kidoki:
En ny sånn skal jeg spandere på meg selv til sykehusoppholdet også fordi som blir nevnt her er litt koseligere å rusle rundt i korridoren med egne klær.
Har vært på leting allerede, men fått beskjed om at det kommer nærmere jul:p med termin i november høres ikke det lovende ut.
Som håndklær til babyen anbefaler også jeg flannellsbleiene, de er kjempe myke og har veldig god oppsugningsevne, bare pakker rundt babyen, trenger ikke tørke og gni.
:vink: Noni og :baby: Bitteliten (29+5)
Selv kjøpte jeg inn gode, store tykke håndklær til babyen, men fant fort ut at dette var VELDIG upraktisk når man ikke har tørketrommel. Håndklær er det som vaskes mest her i huset for tiden, og de tykke fine håndklærne tørker aldri!
Jeg tok turen til Bogerud tekstil og kjøpte inn en haug med små, tynne håndklær til 10 kr stykket, som er kjempefine til å stelle på (og tørker på null komma niks) :klapp: Babyen merker ikke om det det ligger på et tykt håndkle til 200 kr eller et tynnere til 10 kr. Bæsjer og tisser gjør de uansett :uff:
I tillegg har vi noen store gode badehåndklær (på IKEA har de store og tynne med hette på)
Så hvis du må tørke på snora slik som meg er dette å anbefale!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.