PDA

Vis full versjon : drypper fra brystene

Caramba
09-01-2009, 18:13
Jeg er bare i uke 19 og i går begynte det å dryppe klar væske fra brystene. Er ikke dette veldig tidlig?

Sita
09-01-2009, 18:23
Nei. Dette er veldig individuelt og kommer av hormonnivåene i kroppen din. Litt frustrerende når man plutselig står ute blandt folk med to våte flekker midt på brystet men ikke uvanlig..

Hos meg kommer det enten hvis jeg tenker mye på babyer eller hvis puppene ligger i klem..

Caramba
09-01-2009, 18:26
Ok så da trenger jeg ikke bli bekymret for at det er unormalt.
Det skjedde mens jeg pusset tenna, har fått elektrisk tannkost og den durer noen inni granskauen hehe. Men den kan vel neppe ha satt i gang dette :knegg:

Dory
09-01-2009, 19:37
Jeg lekker, så uke 19 er ikke tidlig. :knegg:

Coeur
09-01-2009, 19:41
helt vanlig. Jeg begynte rundt uke 17-18. Må bruke ammeinnlegg, for det kommer til tider så mye at det går gjennom alt av klær.

litago76
09-01-2009, 21:37
Ja det opplevde jeg også i mitt forrige svangerskap.

Når jeg våknet på morgenen så var senga helt våt:)

Caramba
09-01-2009, 23:17
Godt at det er flere enn bare meg da :p
Men er vi utsatt for brystbetennelse og sånt når det er veldig kaldt ute. Eller gjelder dette kun etter fødsel når melka har kommet for fullt?
Fikk tips om å kjøpe ammeinnlegg i ull + engansinlegg til å ha inni dem igjen. Litt gørr om jeg får to flekker på jobben ja. Får et forklaringsproblem da. Sjefen vet det jo, men ikke de andre hehe.

Sita
10-01-2009, 00:35
Tror ikke det har noe å si for faren for brystbetennelse.. :gruble: Og det har heller ikke noe å si for verken melkeproduksjonen eller ammingen etter fødsel.

Jeg bruker rett og slett enten sånne bomullspads (til sminkefjerning) eller plaster om jeg er borte og ikke har tilgang til noe og glemmer meg jeg. Er lite plaget med det jeg da, og gidder ikke bruke opp noen ordentlige innlegg på de få dråpene som kommer.