PDA

Vis full versjon : Vet ikke hva jeg skal gjøre...

Uregistrerte
11-01-2009, 12:20
Hei alle sammen,
jeg fant ut at jeg var gravid for 2 dager siden. Jeg er ikke mer enn 3 uker på vei. Jeg har veldig blandede følelser, og vet ikke hva jeg skal gjøre.
Jeg er i et forhold med mannen jeg er gravid med, og elsker han. Han er en god mann, men han har mange issues fra fortiden sin han jobber med.
Jeg er ikke perfekt heller, jeg er 33 år og vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre med livet mitt, er helt på jordet. Jobbmessig har jeg ikke mye å skryte av, jobber i barbransjen..
Jeg har aldri vært barnetypen, aldri drømt om barn, heller tenkt at jeg nok aldri skal ha barn.

Og nå er jeg gravid. Og tankene forandrer seg hele tiden. Tenker på alderen min.. Og selv om jeg er for fri abort er det aldri et lett valg, for noen ville jeg tro. Og nå står jeg her og må ta et valg. Vet at det absolutt ikke er bra timing dette, et nytt forhold, to mennesker som ikke har livet sitt på riktig kjøl.. i det hele tatt.
Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Er redd for å gjøre et feil valg.
Noen som har noen gode råd?
MVH
redd

Villevilde
11-01-2009, 17:00
Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Amathea. De har lang erfaring med slik rådgivning. Synes det er vanskelig å komme med konkrete råd uten å kjenne deg og situasjonen din bedre. Lykke til. Håper dere finner en løsning som dere begge er fornøyde med. :lykke:

babytigern
12-01-2009, 14:23
signerer over!

ønsker deg lykke til å håper du finner en løsning som er bra for deg og dere...

sissi
02-02-2009, 22:10
Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Amathea. De har lang erfaring med slik rådgivning. Synes det er vanskelig å komme med konkrete råd uten å kjenne deg og situasjonen din bedre. Lykke til. Håper dere finner en løsning som dere begge er fornøyde med. :lykke:

Signerer..... Lykke til...

Moonlight
03-02-2009, 12:26
Hva tenker du...?
Fra det ene øyeblikket til det andre?
Hva sier hjertet ditt, og hva sier hodet?

Du må begynner DER også må du ta for deg ett og ett punkt.

Hva sier faren?

L81
03-02-2009, 12:31
Her har du linken til amathea:

http://www.amathea.no/index.aspx?cat=1003

Ellers kan du kontakte legen din, dersom dette er en person du føler deg komfertabel med. Han eller hun kan henvise deg til steder hvor du kan få støtte og hjelp.

Prøv å snakk med barnefaren, hva tenker han? Er det andre i familien eller venner du kan snakke med.

Del det i allefall med noen andre. Ikke gå med dette alene! Det er masse hjelp å få til å strukturere tankene. Lykke til:klemme:

Composa
07-03-2009, 18:11
hei du, gode råd du har fått her...

ville bare si at det meste ordner seg, og når man får barn, så MÅ alt på rett kjøl, og for mange er det "reddende" å få barn, selv om det ikke er planlagt. jeg vet selv om et par tilfeller.

min mening: man blir jo ikke yngre, og hva om du har lyst på barn når du er 38?
barnet vil du elske uansett.
lykke til med valget.