PDA

Vis full versjon : Fedme farlig for gravide

anita
06-09-2002, 15:03
NRK Innenriks nyheter (http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/2113704.html)

I nyhetene i dag er det kommet frem at fedme er like farlig for fosteret som røyking.

Overvekt hos gravide øker risikoen for at fosteret dør i mors liv og øker faren for diabetes og høyt blodtrykk.

Videre sier Overlege Tore Henriksen at kvinner vet for lite om komplikajsoner tilknyttet fedme.

Synest dette er litt skremmende jeg. At det ikke er kommet bedre frem til kvinner før nå. :???:

Rebecca
06-09-2002, 15:56
Jeg tror sånne leger og forskere liker å skremme folk jeg:bonk:
De finner jo ut hver dag,en eller annen ting som kan være helse farlig eller skadelig på andre måter. Man kan jo ikke gjøre noen ting uten at det er kreft fremkallende..;) Syns man heller skal prøve å leve så normalt som mulig,om man er altfor overvektig så sier nok jordmora ifra om at man må være litt forsiktig med å legge på seg så altfor mye i svangerskapet:)

:findag:
Rebecca(T-17) og lille :baby:

Katta
06-09-2002, 16:04
Hør på hva han sier i interjuvet. Han sier at det kan være med å forebygge!!!

Tore Henriksen er legen min, og han er helt suveren, kan ikke skyte nok av han. Det er en ærlig person som sier ting som de er. Han er en kjempestøtte i et vanskelig svangerskap, med litt for mange komplikasjoner. Det er en trøst og vite at det er noen med den kompetansen han innehar.

Klem fra Katta

anita
06-09-2002, 16:11
Nå er det ikke han som har utført forskningen, men noen forskere i Sverige. Tviler ikke et sekund på at Tore Henriksen er en god lege.
Men vist dette har vært kjent en stund, så burde vel legestanden gått ut med det litt før? Jeg viste ikke at det kunne være direkte farlig for barnet at mor var overvektig.