Vis full versjon : Rapport
Da har jeg tatt det store steget å begynt å informere nærmeste familie. Men første måtte vi jo informere lillegutt på snart 4 år. Han ble litt forfjamset, men synes det var greit å skulle bli storebror. Vi har snakket mye om små babyer inne i magen til mammaene osv. de siste månedene. Har tenkt å ikke stresse så mye med det for, for han er jo tiden kjempe lang. Men jeg synes det er viktig at han vet.
Han fikke den store æren av å fortelle mormor og bestefar at han skulle bli storebor. De ble selvfølgelig glade for det. Mormor som ser bekymringer rundt hver en sving, begynte selvfølgelig straks å tenkte på barnehageplass osv... Men det gikk over.....
Har fortalt det til sjefen som ble glad på mine veiene, men lurte på hvor lenge jeg hadde tenkt å bli borte.
I helgen får vi informere resten av familien. Dette er morro :D
Tidl. bruker
06-09-2002, 14:18
KOs for deg og dine. Kanskje du får ungen på dagen til ungen min. Født 26.4.01. Venter nå :baby: til 5.3.03.
Alle vet at jeg skal ha nå, men er beskymret for helsen min sliter med bekkenløsning og blødniger:(
Lykke til videre da!:D
Så gøy for storebror å få fortelle den store nyheten! :klapp: :klapp: :klapp: Det må være så gøy å fortelle det til folk! Jeg gleder meg masse! Må bare vente en mnd til først... Men vi har fortalt det til foreldrene våre, og de ble kjempeglade! :D Foreldrene til mannen min har to barnebarn fra før, men det blir det første barnebarnet i min familie! :)
:findag:
Moro å se reaksjonene, ja! :) Og kjempemoro når storebror selv kan fortelle!
Vi har ikke fortalt familie enda, men en venninne av meg og mannen fikk vite (faktisk dagen FØR pappaen!! :o - han var bortreist), og venninnegjengen fra NybaktMamma fra forrige runde, vet også. Nå i kveld røper jeg meg for en barndomsvenn av meg, skal overnatte i forbindelse med at jeg skal på jobbintervju i Tigerstaden (kryss fingre, da!!).
Hannah (f. april 01) går stadig og trekker opp mammas genser (og alle andres! :p ) og sier BABY! Min søster er nemlig gravid, og hun er veldig fokusert på mager. Tror visst at mage heter baby! :D Kanskje hun skal få fortelle mormor...
Da jeg var gravid med Hannah (første barnebarn på begge sider), hadde moren min lenge blitt "mobbet" på arbeidsplassen fordi hun var den eneste på hennes alder som ikke var bestemor. Hun fikk en kalendergave en gang; en liten porselensbaby som liksom skulle erstatte barnebarnet... :p Knabba med meg den til Bergen, og sendte den i posten, med en liten papirlappe hvor det stod termindatoen. Det var alt. Gjett om det ble liv i heimen... :D
Kanskje jeg gjør det på samme måte neste gang? Har litt sansen for alternativer avsløringer...
Vi har ikke fortalt til så mange ennå, bare foreldrene mine + noen nære venninner vet det foreløpig. Svigers får beskjeden i presang til sølvbryllupet om en uke, tenkte vi.
Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på når vi skal informere lillemor - hun er jo bare 2 år, og jeg tror vel egentlig at vi venter litt. Mest med tanke på at det kan bli veldig lenge å vente helt til april - det er jo som et helt liv å regne for henne!
Samtidig snapper hun opp veldig mye av det som skjer, så jeg ser ikke bort fra at hun oppfatter det dersom det blir mye snakk om det...!
Hilsen fra mammami og hemmeligheten (9 + litt til)
Det vi har tenkt når vi bestemte å fortelle det til lillegutt på snart fire, allerede. Er at vi gjerne vil at han skal høre det av oss, enn av en slengbemerkning fra noen andre i familen. Men vet jo at ventetiden blir lang for han. Derfor gjør vi ikke så mye ut av det ovenfor han ennå.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.