PDA

Vis full versjon : Venter

save
06-04-2003, 14:56
Ja, nå er jeg visst på "oppløpssiden", for nå er det ikke så lenge igjen til terminen som er den 17.april. (UL)

Jeg har hatt siste UL hos overlegen den 10.mars, og han sa at det så bra ut. "Ikke spesielt stort barn" sa han, og jeg tenkte "Kan det være mulig? Rundt 2500?". Så sa han at han anslo baby til å være rundt 3100 allerede da (over en mnd. før termin!).... Stine som vi mistet var 3700, så junior i magen blir vel liggende mellom 3700 og opp i 4000 gr...

Så sa overlegen at det beste for oss ville være å satse på en vaginal fødsel (hadde keisersnitt forrige gang). Han lovte at han skulle skrive at vi ikke skulle ligge for lenge i fødsel, og at det "måtte være progresjon i fødselen". Fra 4cm (aktiv fødsel) burde fødselen være over på 10 timer. Videre skulle baby overvåkes nøye. Dessuten skulle han ikke på påskeferie, og han sa at han kunne "kontaktes når som helst (omså på natten)" for faglige spm. under fødselen.

Om jeg ikke føder til 15.april, skal vi ha møte på sykehuset. Jeg har det veldig tungt allerede, og syns hver dag er som ett lite vente-mareritt. Det minner så mye om forrige svangerskap, og jeg syns lille-knøtt er litt roligere enn for en uke siden. (Kjenner liv jevnlig, likevel...)

Jeg har noe som jeg syns minner om "mens-smerter" innimellom, noen kynnere, av og til litt vonde. Føler meg kvalm, har oppstøt, og nedtrykkssmerter. Men har ikke sett snurten til noen "slim-propp" eller lignende.

Ja, ja. Håper at dere andre i påfølgende svangerskap har det rimelig bra, og at de nybakte mødrene: Maz og Diamanda har det flott med sine små-knøtt.

klemmer fra

kineh
07-04-2003, 13:51
Vil bare sende deg en klem jeg :stakar:

Du har nok tunge dager nå... helt på slutten av svangerskapet. Men jeg håper og tror av hele mitt hjerte at dette skal gå bra. Lille Stine får en bror eller søster, og mamma og pappa får sitt barn nummer to.

Det er flott at legen din sette faste grenser for hvordan han vil progresjonen på fødselen skal gå..... Har man en fast grense så er det lettere å gripe inn, og passe på at alt går som det skal. Fint at han kan kontaktes når som helst.

Jeg krysser fingrene for at noe skjer før 15 April.... men skulle det ikke det får jeg håpe at de setter igang fødselen etter møtet på sykehuset.

Gruer meg til de siste ukene før fødselen jeg også.... Men ennå er det langt fram for meg. Men det er vel bare å vente.....

Stå på..... Klem Kineh:stakar:

Maz
07-04-2003, 16:15
:stakar: fra meg og :baby: også.

Vi hadde også en super lege som faktisk kom selv når jeg fikk litt panikk. Stolte ikke helt på jordmor nr. 2. Friket når hun sa hun skulle gå ut. Men legen "vår" ga meg tryggheten tilbake.

Den neste uken blir nok laaaang for deg. Jeg fikk forresten hinneløsning tre ganger uken før termin (overlegen selv), og det ble satt akupunktur for å fremskynne mordning.

Kanskje akupunktur kan være et alternativ for deg også???

Vi forventer jevnlige fremdriftsrapporter i dagene frem til den 15!!!!