Vis full versjon : Slim etter sex...
Jeg er gravid i uke 35. I går hadde vi sex (stille og rolig), og etterpå kom det ca. en teskje med klar "gele" ut når jeg tørket meg.... Det kan da ikke være slimproppen? Den skal vel være blodig og større?
Burde vi ligge unna sex til terminen er nærmere, eller etter fødselen?
Er litt usikker nå jeg....:???:
Jeg opplevde det samme for noen dager siden, og jeg er bare 23 uker på vei. Så jeg håper da ikke det er slimproppen som er forsvunnet allerede ... Jeg slo opp i bøker, og roet meg med at det er vanlig med øket utflod, og så lenge det som kommer ut ikke er blodig eller lukter vondt, er det helt ufarlig. Jeg tror imidlertid jeg vil nevne det for JM ved neste kontroll, og høre hva hun sier.
Han er også spesialist i fødselshjelp, og mente jeg burde ligge unna sex frem til nærmere fødselen nå, selv om han ikke trodde det var slimproppen som hadde gått.
Dette mente han også fordi jeg har foranliggende morkake (den har flyttet seg slik at jeg kan føde normalt, men ligger fremdeles lenger nede enn hva som er normalt), slik at jeg har litt større risiko for blødninger og andre komplikasjoner nå i slutten av svangerskapet.
Så jeg får bare holde ut da!! Skrekk og gru, hvordan skal dette gå??? :bonk:
Men jeg skal høre med jordmor også jeg... kanskje jeg får lov allikevel?? Det er jo ikke ukjent at leger har forskjellig mening om sex under svangerskapet... ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.