PDA

Vis full versjon : Hjelp!

June I
06-04-2003, 16:04
Er 26 uker på vei, og nurket sparker så mye om natta, at jeg får ikke sove. Har vært våken i tre dager nå, og begynner å bli rimelig sliten! Noen som har noen gode råd til hvordan jeg kanskje kan roe ned småen noen timer??

Magedutti
06-04-2003, 16:38
Når min lille blir "for aktiv" inni der så setter jeg meg ned å stryker på magen og prater litt :) Det hjelper for meg iallefall :)

Det gir dem jo stimuli og stemmen vår kjenner de jo nå :)

Ellers er det lite man kan gjøre, babyene bestemmer vettu ;)
Du kan vel sove litt på dagen kanskje... Søvn bør du iallefall få, for det er viktig både for deg og lille babyen å være uthvilt og avslappet :)

June I
06-04-2003, 19:22
Det hjelper ikke det heller. Og det er når jeg legger og setter meg ned at aktiviteten begynner. Får ikke sove uansett hvilket tidspunkt det er...:gal2:

hyper linda
06-04-2003, 19:53
Min er også i hovedsak aktiv når jeg er trøtt. Har disse små en radar inni der????:D Man lager vel et slags trøtthets hormon eller noe....???

Mitt tips er ikke koffein og sukker.
........og jeg pleier å ligge rett ut på sofaen en stund før jeg legger meg.
Da kan han jo ha sparkeraptus mens jeg ser på TV.....det fungerer noen ganger i allefall.

Du får trøste deg med at det er mye hyggeligere med mye liv, en ikke noe i det heletatt! :p

Forglemmegei
06-04-2003, 20:07
Ja, nå har ikke jeg noen erfaring selv, men jeg har hørt at den lille sover mye om dagen når mor er våken fordi den blir vugget i søvn av mors bevegelser!!!
Hva med å prøve å være en god stund i ro i løpet av dagen for å se om den lille blir mer aktiv da?? Da sover den kanskje om natten??
Jeg aner som sagt ikke om det virker, men jeg har både hørt og lest dette i det siste..
Håper for din skyld at det blir litt søvn på deg snart:)

Filifjonk
06-04-2003, 23:10
Syng, eller spill musikk! Det er beroligende på unger det. Både fødte og ufødte. Samtidig kan du jo både vugge litt og stryke litt og kanskje du da får litt nattesøvn til slutt..
Men på en anne side.. Når ungen er født er det jo slutt på nattesøvnen uansett.. Like godt å venne seg til det først som sist. Sov på dagen, dersom du har muligheter til det.

solmaa
06-04-2003, 23:27
Hva med kamillete? Det er mildt og beroligende, så det burde ikke være noe problem å drikke det når man er gravid. Jeg har ikke prøvd, for mitt lille nurk er mest aktiv like etter at jeg har stått opp og når jeg slapper av i sofaen på kvelden.... Heldige meg! :)

Lykke til!