PDA

Vis full versjon : Ingefærrot. Noen som har peiling?

meja
06-09-2002, 15:21
Hei alle sammen

Jeg har slitt endel med kvalme/oppkast, er nå 8+5 på vei. I går gikk jeg innom en helsekostbutikk og spurte om de hadde noe som kunne hjelpe mot svangerskapskvalme.

Ja, sa mannen, og smilte som en sol, idet han smelte en boks Solaray Ingefærrot (kapsler) i disken. Jeg hadde hørt om at noen snakket om ingefær, men spurte for sikkerhetsskyld om det var helt trygt å ta under svangerskap. "Ja, ja, helt trygt. Bare følg doseringen", sa han.

Da jeg kom hjem, leste jeg på veiledningen at det står: "Forsiktighet utvises av gravide". Noe som gjorde at jeg ikke turde ta en eneste èn...

Er det noen som vet noe om dette?

meja, 8+5

IzziCreo
06-09-2002, 16:15
Heisan,

jeg ville ikke gjort det - men det er meg - og jeg tar ikke engang paracet om jeg sinnsyk hodepine under graviditeten... ;) Jeg kjøpte rett og slett en ingerfærrot på butikken (eller samboeren min gjorde det ;) jeg kom meg jo ikke utenfor døra engang... hehe), skjærte noen biter og puttet det i en tepose - og helte tevann over :) Hjalp litt det :)

Legen min sa det ganske så greit - ingen vil forske på gravide, heller ikke de som driver med helsekost - så usikkerhetsfaktoren er jo der :) Jeg bestemte meg for å holde meg unna - men mange bruker jo alt mulig rart fra helsekost og er fornøyde med det.

Spis jevnt og drikk masse - null stress og slapp av akkurat når du føler for det - det er min oppskrift ;)

Lykke til :)

Klem Suzie Q 27+4

Bluelady
06-09-2002, 22:39
Hei

Ja, ingefær skal jo liksom være kvalmedempende da, men jeg har lest et sted at ikke alle ingefærkapsler skal brukes av gravide. Jeg spurte på apoteket om de hadde noe, men det hadde de ikke. Tenkte det ville være tryggere enn helsekostbutikker.
Å koke te av ren ingefær er jo et godt alternativ. Det som hjalp meg var iskaldt ingefærøl. Jeg klarte å dempe kvalmen med det i et par uker, helt til en hel flaske gjorde retur.

Ønsker deg lykke til og håper du blir kvitt kvalmen raskt.