Vis full versjon : Svimmel og prikking i hendene
Tidl. bruker
28-01-2009, 10:17
Jeg er plutselig så svimmel i dag. :svimmel:
Måtte stå på toget (4 mil) og ble direkte uvel, det gikk rundt for meg og prikket i hendene. :urk:
(jeg er 16 uker på vei, blir vanligvis ikke dårlig av noe, bare svimmel når jeg har hodet opp ned og det tror jeg de fleste blir)
Det har ikke gitt seg selv om jeg har sitter i 1.5 time nå...høyre hånden er helt vissen
Noen tanker :???:
:grouphug:
Blodtrykks svingninger?? Jeg er ikke sikker, men jeg får av og til sånn prikking og opphovning i hendene som gjør at de blir helt numne etterhvert. Siden det går over har jeg ikke tenkt så mye på det, og trodd det hadde med blodtykket og ødemer å gjøre.
Jeg ville tatt en telefon til jordmor og hørt hva hun hadde å si.
Ta godt vare på deg selv og mageboeren, sladris! :klemme:
Lysegrønn
28-01-2009, 12:10
Du har nok nerver i klem i hendene (evt. albue eller et annet sted) - carpal tunnel syndrom. Dette fikk jeg faktisk straks jeg ble gravid (har hatt det litt før også, men ikke slik at jeg la særlig merke til det). Grepet i hånda kan bli dårlig og den kan "visne" som du sier. Det er veldig ubehagelig og virker veldig skummelt (det syntes i hvert fall jeg), men det er helt ufarlig, og vil gå over etter fødselen! Legen min sa det straks jeg nevnte symptomene, og det var ingen grunn til å utrede mer så lenge man var gravid. Veldig vanlig. Det skal visstnok ha med hevelse i kroppen å gjøre - at det blir trangere. Jeg har ikke noen hevelse som kan sees noe sted, men fikk det altså likevel. Det skal altså lite til. Om det blir veldig plagsomt, kan man prøve skinne på hånda, siden det særlig er når man holder hendene i bøyde stillinger symptomene kommer. Og det kommer gjerne særlig om nettene. Det kan også bli vondt. Det går av og på, så hendene er ikke visne hele tida. Hos meg tror jeg det sitter i skuldrene, for her kommer det når jeg hever skuldrene - f.eks. når jeg sitter og skriver på data ved et for høyt bord. Svimmelheten har nok en annen årsak.
svimmelhet skal være helt normal. samme med kvalme :)
Tidl. bruker
28-01-2009, 17:36
svimmelhet skal være helt normal. samme med kvalme :)
Det vet jeg, har vært gravid før. (har fortsatt ikkke hatt en eneste dag med svangerskaps relatert kvalme *bank i bordet*)
Det vet jeg, har vært gravid før. (har fortsatt ikkke hatt en eneste dag med svangerskaps relatert kvalme *bank i bordet*)
oi, da har du vært heldig :)
Jeg fikk prikking i hendene mot slutten av graviditeten sist. Jeg mistet følelsen i tre fingre, faktisk. Det var relatert til vann i kroppen som presset på nervene. Dette gikk ikke bort før flere måneder etter at gutten var født. Jeg fikk beskjed om at mest sannsynlig gikk det over av seg selv, hvis ikke måtte det dreneres. Det slapp jeg heldigvis :)
Du får prøve å spise mat som er vanndrivende, og ironisk nok skal man drikke mye vann.
Tidl. bruker
01-02-2009, 21:18
Takk for svar alle sammen :jupp:
Jeg fikk sjekket Blodtrykk og HB den dagen, verdiene var normale.
Mistenker at blodsukkeret kan ha store svingninger hos meg nå :urk:
Skal til legen neste uke, får ta det opp da.
Oppdaterer om han kommer med noe som kan være til hjelp for flere :klemme:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.