PDA

Vis full versjon : Sp.mål om vektøkning og metthetsfølelse

Nina70
06-04-2003, 23:58
Sist gang jeg var gravid la jeg på meg altfor mange kilo:(
Her om dagen snakket jeg med en tvillingmor jeg kjenner om dette. Hun fortalte at hun ikke hadde lagt på seg så fryktelig mye når hun ventet tvillingene, som da hun bare ventet en. Metthetsflølelsen kom veldig fort når hun spiste, følte at ikke det var plass til så mye mat i magen etter som svangerskapet gikk framover. Selv føler jeg det slik også. Orker ikke så mye mat når jeg spiser, blir fort mett.
Lurer på om andre har det på samme måten?:???:

Taurus
07-04-2003, 21:48
Jeg har perioder der jeg er konstant sulten, og perioder der jeg er konstant "mett" :uff: Tror det har noe med å gjøre om de to har en vekstspurt eller ikke. Når de vokser som rakkern, kan jeg nesten se hvordan magen eser ut fra dag til dag, og da føler jeg meg helt stappmett hele tiden. Når dette roer seg ned en uke eller så, er jeg konstant sulten.
Har lagt meg på en linje der jeg spiser litt mindre til hvert måltid, men har ett-to måltider mer enn før jeg ble gravid. Ekstra kilo bryr jeg meg ingenting om, for man får det mer enn nok travelt med to små pluss forhåptenligvis fullamming. Synes jeg må ha noe å gå på.....
Man sakl visstnok legge på seg 18-23 kg ideelt sett når man bærer tvillinger, men både mer og mindre er selvfølgelig helt ok.

Klem fra (20+1)

Blåklokke
09-04-2003, 01:05
Hei!

Spiser også små, men mange måltider hver dag (5-7), og prøver å drikke mye vann og spise etter klokka uten å vente på den store sultfølelsen (høres jo helt :bonk:ut). I likhet med Taurus har jeg hatt forskjellige perioder med sult/metthetsfølelse. Er slett ikke bekymret for vekten selv om jeg har lagt på meg 10 kg (er 20 uker på vei nå), da jeg har lest i en spesiell bok for tvillinggravide at det bare er positivt for de to små både med tanke på for tidlig fødsel og lav fødselsvekt at mor legger godt på seg i 2. trimester. Dette er visstnok bra å ha med seg inn i siste trimester, da magesekken får så dårlig plass at det er godt å ha litt ekstra matpakke til de små på mage og lår (æsj). Nå tror dere sikkert jeg er smågal og totalt hysterisk, men ble litt overbevist av den boka (selv om ingen regler er uten unntak og jeg vet eksempler på dem som ikke har gått opp mer enn 10 kg totalt og likevel fødte tvillinger på 3 kg).

Hilsen protein-freaken (som muligens leser alt for mye rart?) :p

Taurus
09-04-2003, 11:29
Har lest det samme selv blåklokke. Jeg har lagt på meg 12 kg, og synes det er helt greit.

Klem fra (20+3)

Lilly74
10-04-2003, 03:45
Hei, jeg er 4uker på vei og har gått opp 5kg. Kan det tyde på at jeg kanskje kan vente meg tvillinger? Litt rart å få mage SÅ tidlig i svangerskapet. Har ikke fått mage så tidlig før...:???: Noen andre som har fått mage så tidlig???

betteline
15-04-2003, 17:42
Noen dager føles det som jeg spiser fra jeg står opp til jeg legger meg, mens andre dager er jeg konstant mett. Orker ikke noe mat. Virker som om det kan skyldes litt hvordan babyene ligger også, uten at jeg vet noe om det. Jeg har til nå lagt på meg ca 3,5 kg (gikk en del ned i 1. trimester pga kvalme), og dette syntes legen var litt for lite.... Skulle nesten ønske jeg hadde lagt på meg mer, for jeg har liten mage, skulle ikke tro det var to inni den.

Hilsen fra :baby: +:baby:

UL termin 050903
Menstermin 1408