PDA

Vis full versjon : Er dette en form for fødsels-angst?

mamsen27
07-04-2003, 02:08
Jeg tenker noen ganger på at det eneste jeg gruer meg sånn til er når ungen kommer ut.Grunnen er at jeg er livredd for at den skal ha misdannelser eller se helt unormal ut.
Det er ALT.....alt det andre vet jeg jo hva er og har gjort det før.
Er dette en form for fødsels-angst?
Og foressten.........hadde de sett under UL hvis unger var unormal?Fysisk?
Psykisk kan man jo ikke merke før senere.
Takker for svar..

Pippo
07-04-2003, 11:23
Jeg har det også sånn denne gangen Mamsen! Tenker mye mer på om det er noe i veien, enten psykisk eller fysisk. Kan nesten ikke huske å ha hatt disse tankene forrige gang, men nå tenker jeg stadig på om jeg virkelig kan være så heldig to ganger på rad? Å få et "velskapt" barn er jo ingen selvfølge..... Vel, jeg tror det er sunt å ha disse tankene bare de ikke overtar tankeverdenen helt slik at man bare bekymrer seg. Det har hverken vi eller babyene våre godt av!
Lykke til!

dagmar
08-04-2003, 14:01
Angst er noe annet enn uro og tanker rundt hva som kan gå galt. Jeg selv var veldig redd for at småen skulle få navlesnor rundt halsen og dø under fødselen, eller at annet galt skulle skje med ham slik at han ikke overlevde. For meg var det tanker som jeg kunne takle og leve med, og da kan man nok ikke betegne det som angst.

Alvorlige missdannelser oppdages under ultralyd.

Dagmar (17+2)

Angelique
11-04-2003, 11:36
Jeg er også redd som deg mamsen.
Jeg har fått tre velskapte barn og tenker som andre, at det er utrolig dersom fjerdemann også er like velskapt og fin
Prøver selvsagt å tenke minst mulig på det, men det er tanker som innimellom kommer

Tror og har selv sett at de er mye grundigere på UL enn hva jeg har opplevd tidligere (eldtsemann er 16 år)

Når det gjelder alvorlige misdannelser som hjertefeil , ryggmargsbrokk ser de på UL.
Har blitt undersøkt med UL på Rikshospitalet i forbindelse med fostervannsprøven og der var de spesielt grundige.

Når det gjelder kromosonavvik, kan vel ikke dette sees sikkert på UL, ellers hadde prøven blitt tatt!!??

(jeg tok fostervannsprøven....og alt er bra med min lille gutt)

Vet ikke om dette er noe svar jeg Mamsen, heller mine tanker rundt spørsmålet ditt kanskje. Ville ihvertfall bare skrive det ned til deg

Lykke til!!