Vis full versjon : Hvilken type stellebord skal dere ha??
Vi skal kjøpe stellebord og jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken type. Har god plass på badet. Hvilken type skal dere ha? Hvor skal dere kjøpe det/har kjøpt det? Og...ja, hvorfor vil dere ha akkurat det stellebordet?
Ikke lett dette. :) :) :)
Hilsen Sunniva 34+6
Jeg valgte en kjempfin stellekommode i mahogny, med badekar og 4 skuffer (tror jeg det var..)
badekaret kan tas ut, og da blir det en helt vanlig kommode! kjempepraktisk, så kan den brukes til andre ting når baby blir stor!
jeg ville ha den fordi den var fin, og virker veldig praktisk, syns jeg. er også med en sånn liten hylle til å ta av og på som man kan ha badeolje osv i, og badevannet går ut gjennom en slage og ned i en bøtte e.l
kjøpte den på Babyhuset til litt under 3000 kr
Her så blir det å bruke en kommode som jeg har kjøpt på Ikea med stelleunderlag på toppen.
Den er 50 cm dyp, så den er bred og god og 90 cm lang, så den har jeg plass til å stelle på leeenge:)
Store gode skuffer, som tilogmed bleiepakken passer nedi.
Grunnen til at mitt valg ble slik, er at jeg synes disse vanlige stellebordene med hyller under blir til store støvsamlere pluss at man kan ikke ha klær osv under pga, vannsøl under bading.
Stellekommode hadde vi sist og det er noe "ræl" spør du meg. Det er jo ikke lange tiden man får brukt den badebaljen som er oppi .
Og da står man jo igjen med det jeg har kjøpt meg: en kommode med stelleplass på toppen.
Pluss at en stellekommode koster jo skjorta og litt til å kjøpe, mens jeg har betalt 599,- for min kommode på Ikea.:klapp:
badebalje med antiskli belegg oppi er også kjøpt på Ikea(59,-)
Den skal vi bruke stående oppå vaskemaskinen, etterhvert når babyen blir større så bruker vi badekaret med minimalt med vann oppi.
Har feilet og lært masse fra forrige småbarnsperiode (4 år siden)
Så her er mye annerledes enn første gangen.
Er ikke så opptatt av hva som er "in" av utstyr, går mere etter det som er praktisk for oss:)
:findag:
Tiddelibom
06-09-2002, 16:39
Vi har lånt en sånn som settes oppå badekadet, som har badebalje og stellebord på samme sak.
Hadde ikke tenkt så mye på hva som var praktisk e.l., men så lenge vi kan låne, er saken grei!
Tiddelibom 33+1
Vi gjør som Tiddelibom...låner et stellebord for badekaret.
Vi var nødt til å ha et som man kan sette oppå badekaret da badet er for smalt til å sette inn et vanlig stellebord. Nå bruker ikke vi badekaret så mye, da vi har dusj i tillegg så jeg tror det var den beste løsningen vi kunne få til...
Pope
Vi har gjort som Karius og kjøpt kommode på
Ikea, med stelleunderlag på toppen..
Vi har egentlig et av disse stellebordene med
hyller under og innebygget badekar, men jeg
klarer ikke å se på det som annet enn upraktisk...
så det havner på hytta eller hos farmor/farfar..
Til bad har vi badebalje på stativ ;)
:mervink: Puu 32+2
Må bare fortelle om det fine stellebordet jeg har fått meg idag!
Det er en stellekommode og selvfølgelig med badekar oppi øverste skuffen. På ene kort siden er det to bein som kan dras ut, så tar man balja og setter den oppi der og lukker lokket på stellekommoden....og vips så kan legge barnet rett oppå stellebordet uten å drive å lukke og åpne div.
Kjempefin er den:D :D
:baby: 35+0
Jeg har et gammelt stellebord av den gamle sorten jeg da. Sånn at man kan skyve bort stelleplaten også er det badekar inni der. Den skal jeg ha stående på badet til bading. Ellers kommer stellingen her i huset til å foregå på gulvet. Det gjorde jeg med min første også. Veldig praktisk og veldig greit.
Tove 34+0
Der var jeg og kjøpte stellebord til 1500 kr. Dette var stellebord i lys tre, med badekar som kan tas ut og skumgummioverflate som kan tas av slik at blir en vanlig kommode etterpå.
Dessuten er det nedsatt i forhold til andre steder her, jeg tror dette stellebordet koster mye mer andre plasser.
De har nok andre varianter i Fløenbakken også. Har du vært der?.
HAr funnet gode ting her.
Hilsen 35+0 fra bergen
MetalMamma
07-09-2002, 04:15
Ettersom vi nettopp har fått kjøpesenteret her i byen, har man jo (selvfølgelig) sjekket utvalget allerede... :blush:
Og ettersom vi bor i blokk, har jeg funnet det stellebordet som er PERFEKT for vår del, ihvertfall! :klapp:
UTEN forsøk på snikreklame, legger jeg ved link her:
http://www.ikea.no/product_presentation/show.asp?productnumber=87503410&type=ART&id=2201,2159
Det er altså for veggmontering og med KJEMPEFINE lommer til å ha div. artikler til :baby:'n... supert & plassbesparende!
Men det ALLER beste er likevel at det er så god plass på bordet. Jeg hadde med meg en venninne med 1- åringen sin, og jenta hadde GOD plass selv om hun lå "riktig" vei, med føttene mot oss.
Og 598,- er også en overkommelig pris, syns jeg, -selv om jeg blir nødt til å kjøpe egen badebalje utenom, til Knøttet.
MetalMamma & Første-Knøtt :baby:, T-16 :kry:
Stinemor
07-09-2002, 13:23
Jeg har gjort det samme som MetalMamma her jeg, da vi har et lite bad. Sammenleggbart veggstellebord var jo bare helt midt i blinken for oss!! Og ja, supre lommer med plass til masse!!:D
Egen badebalje er innkjøpt ved siden av, kostet en femtilapp og var stor og romslig med antisklibelegg.
Så nå mangler bare babyen...
:baby:
Stinemor (34+1)
Har rett og slett ikke bestemt meg enda....
badet er under bygging/oppussing, og jeg vil vente med å kjøpe inn til jeg ser AKKURAT hvordan det blir.
Det eneste er at jeg er skråsikker på at jeg ikke vil ha stellekommode stående på badet. Ergo - ingen stellekommode for vår del.
For det første så koster det bra mye mer enn jeg tror det smaker, dessutten så har vi såpass mange kommoder fra før at det IKKE er noe argument for oss å skulle kjøpe enda en, selv om den kan brukes som 'vanlig' kommode etterpå.
Jeg tipper det blir et stellebord uten for mye fancy greier. I siste instans er kanskje ikke en sånn matte til å legge over vaskemaskina så ille heller...det er kanskje det greieste!
Me får sjå!:baby:
Simba 34+5
Lille Persille
07-09-2002, 19:37
Vi har kjøpt stellebord fra JYSK vi da. Kostet 750,-. Helt hvit, alt i plast, 4 skuffer, hvor en går bort til badekar, stellematte på toppen, med hjul og hjulsperre, og slange til tømming, og en hylle på siden til kremer og såpe osv.
Den er ikke av de fineste jeg har sett, men absolutt den billigste stelleKommoden. Vi har tenkt til å ha alt av de daglige klær, og bleier, kluter osv i denne.Synes den er helt grei nok, skal ikke bruke den til vanlig kommode senere da, da hadde vi investert i litt bedre utseende.:)
33+5:findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.