PDA

Vis full versjon : SLIMPROPPEN.Tror litt av den har gått..Uke 21

Kristianne
15-02-2009, 21:56
Hei!

Jeg lurer på om litt av slimproppen min har løsnet:noia: husker fra forrige fødsel hvordan den så ut. I morges når jeg var på do,kjennte jeg at det kom en liten klump ut.Det så akurat ut som litt av slimproppen..og i kveld når jeg var på do så kom det litt til.

Bør jeg ringe fødeavdelingen?
Jeg er bare i uke 21.

Orkidè
15-02-2009, 22:29
Var det blod i slimklumpen? Har du ubehag eller smerter? deler av slimproppen kan gå, men det danner seg alikevel nytt så sånn sett trenger du ikke bekymre deg, ta kontakt med jordmor i morgen:blunke:

Kristianne
15-02-2009, 23:00
Tusen takk for svar!
Nei det var ikke blod i den. Og jeg har ikke annet ubehag enn litt stikkinger i magen,men tror ikke det er noe unormalt.

April74
15-02-2009, 23:20
Min gikk stykkevis fra uke 30 ca sist. Jeg fødte i uke 39.

Kristianne
16-02-2009, 18:17
Min gikk stykkevis fra uke 30 ca sist. Jeg fødte i uke 39.

Hva sa jordmor til deg når slimproppen begynnte å løsne?
Fikk du beskjed om å ta noen forholdsregler?

Det kom litt mere slim i formiddag.Jeg har ikke ringt jordmor enda.Har jo ingen andre plager.Men mulig jeg ringer i løpet av kvelden.Så slipper jeg å gå å bekymre meg for dette.

Luttan
16-02-2009, 18:20
Er du helt sikker på at det ikke er utflod?

Kristianne
16-02-2009, 18:43
Er du helt sikker på at det ikke er utflod?

Jeg har hatt mye utflod i dette svangerskapet.Men jeg tror ikke dette er utflod,for konsistensen er akurat lik slimproppen.

April74
16-02-2009, 18:56
Fikk ikke beskjed om å ta noen spesielle forholdsregler.
Jeg tror du har rett i at det er deler av slimproppen; det er ikke mye annet som er seigt, gummiaktig og slimte som kommer fra oppi der.
Det dannes jo heldigvis ny, så det skal jo ikke være noe problem.

Silla
16-02-2009, 21:04
Hei :)
Dette skjedde med meg også i uke 18-19. Er like langt på vei som deg ser jeg. Jeg ringte føden for å høre, siden jeg hadde svak livmorhals siste svangerskap. De ville jeg skulle komme for en sjekk, og der var livmorhalsen passelig lang, litt myk, og slimproppen var gått. Men den bygger seg gradvis opp igjen etter en uke eller to sa legen, fikk heller ikke noen beskjed om å ta noen videre forholdsregler annet enn å sette/legge meg ned hvis jeg skulle få nedpress og sånt :snill: Da var jeg allerede på aktiv sykemelding pga at kvalmen ikke var gitt seg ennå, men jobber nå 50% pga den livmorhalsen som ble kort og svak i forrige svangerskap.
Håper det ikke er noe alvorlig hos deg heller :snill: