PDA

Vis full versjon : mer vondter.... blæra eller?

tjomi
16-02-2009, 12:47
Er det flere enn meg som får veldig smerter på høyre side når man venter litt med å gå på do?

Våkner om natta og vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av senga pga smertene. Konstant på høyre side, usikker på om det er blæra, men er iallefall når jeg må på do.

Smertene henger i i 30 min eller så etterpå også...
Noen som vet hva det er evt tips for å unngå det?

mammastine
16-02-2009, 22:14
Dette lurer jeg også på..

Keyla
16-02-2009, 23:18
Det har jeg også hatt en del av de siste ukene, som oftest på høyre side, men av og til på venstre også.
Spurte jordmor om dette og hun mente at det kom av at snuppa ligger med hodet ned og tar opp stor plass, når blæra i tillegg fylles litt for mye så strekker leddbåndene seg og denne smerten oppstår..

tjomi
17-02-2009, 11:40
Det høres jo fornuftig ut..
Takk for svar! :jupp:

AnnChr
17-02-2009, 14:41
Jeg kan gå i flere dager med en følelse av at blæra ikke blir tømt og legen sa at det kunne være babyen som lå slik til at den klemte på blæra eller urinveiene. Da kommer smertene som om man har holdt og holdt seg uten å ha gått på do:rødme:

tjomi
17-02-2009, 15:51
AnnChr; det blir nok litt annerledes enn det jeg kjenner. det er ikke samme type smerte/ubehag som ved å holde seg lenge. Det er anderledes, men det kommer om jeg har holdt meg litt...

Er nok mest sansynlig bare LilleKnøtt som lager bøll og krøll, men av og til så begynner man jo å lure.
Tenkte litt i banene blærekattar selv, men da burde det jo være mer konstant.