Vis full versjon : Anpusten av ingenting
Jeg tåler ingenting om dagen, det er helt tragisk. Å gå opp trapper så er jeg så sliten og puster som en gal lenge før jeg får normal hvilepuls. Går jeg kanskje 500m normal gange så blir jeg sliten. Så tragisk, hvorfor er det sånn?
Og på nettene så sliter jeg med å puste skikkelig, spesielt om jeg ligger på ryggen. Normalt går det bedre på siden, men i natt holdt jeg omtrent på å krepere føltes det som. Magen føltes som en oppblåst ballong, og det var vanskelig å dra seg ut av senga for å komme på do.
På morningen er magen blitt normal i størrelse igjen.
Noen andre som sliter med dette? Føler meg jo helt teit puste av så lite anstrengelse :knegg:
Ååååja.... Her er det helt det samme. Det er utrolig kjedelig at det er sånn, jeg var ikke akuratt i god form før jeg ble gravid heller, men nå er det ille.
Det er vel fordi man har blitt tyngere, i dårligere form, pluss at man ikke har plass til å fylle lungene skikkelig med luft.
Jeg kan absolutt ikke ligge på ryggen lenger, når man har kommet ca 6 mnd på vei så klemmer forsteret på en vene eller noe sånt som gjør at man kan få pusteproblemer og mange blir også svimmel. Det hjelper meg veldig å passe på hva jeg spiser på kvelden, også har jeg en dyne istedet for hodepute slik at jeg ligger høyt med overkroppen, og jeg ligger på siden.
Har hatt det mye sånn jeg også, særlig i den perioden du er inne i nå. Pust og pes for hver minste strekning jeg går nesten.
Happycow
19-02-2009, 11:38
Jeg har det også sånn... orker ingenting og synes alt er tungt - blir helt deppa av å ha det slik. Har følelsen av at det ikke er nok oksygen i lufta jeg puster.
De sier at en fødsel er som å gå 5 mila. Og jeg tåler ikke 500m en gang:knegg:
Hvordan i alle dager skal dette gå tro. En ting til, jeg blir sliten av å synge i barnehagen og haha. Off det er helt talentløst.
Men godt å høre jeg ikke er unormal da vært fall :)
Hvordan er blodtrykket, jenter? Man kan ha blodtrykkssvingninger i løpet av dagen, og når blodtrykket er lavt blir man raskere anpusten.
Råd: Drikk MYE vann!
SolHøna
Jeg har ihvertfall fram til nå hatt veldig lavt BT, skal til jordmor igjen i morgen så får vi se hvordan det er da.
Jeg kan bli anpusten av å sitte rolig i sofan jeg. :urk:
Den sammenligningen med 5 mila har jeg hørt og, og jeg må si at det skremmer meg ganske mye siden formen er som den er.
Jeg har ihvertfall fram til nå hatt veldig lavt BT, skal til jordmor igjen i morgen så får vi se hvordan det er da.
Jeg kan bli anpusten av å sitte rolig i sofan jeg. :urk:
Den sammenligningen med 5 mila har jeg hørt og, og jeg må si at det skremmer meg ganske mye siden formen er som den er.
Selv om det ikke er stor trøst, så er lavt bt bare bra for barnet, og jeg har fått beskjed om at det er godt mulig at bt normaliserer seg mot slutten av svangerskapet.
Blodtrykket mitt har vært fint hele veien, så jeg kan ikke skylde på det heller.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.