PDA

Vis full versjon : Tips for å få energien tilbake (1. trimester)?

Salsa
19-02-2009, 18:01
Jeg er sååå daff om dagen! Kvalmen er nå en ting, men jeg er så trøtt at jeg føler jeg ikke fungerer. Sov 9,5 time i natt, og i tillegg sover jeg halvannen til to timer på dagtid. Etter luren på dagtid er jeg helt i ørska i en til to timer etterpå. Føles som om hjernen er helt sløret. Ikke gunstig, siden jeg tross alt jobber 4 timer om dagen (er 50 prosent sykemeldt).

Noen som har noen tips til hvordan man kan holde energien litt oppe? Jeg prøver å drikke vann. Er vel også lurt å være litt ute i frisk luft (selv om det eneste man ønsker er å ligge under dyna hele dagen)? Andre ting? Noe man kan spise? Noen vitaminer som er viktigere enn andre?

Jeg målte blodprosenten for bare en uke siden, da var den grei. Så jeg tror ikke det er der det ligger.

Krinoline
19-02-2009, 18:13
Jeg har vært slapp og trøtt i starten av alle mine svangerskap, men neimen om jeg vet hva som kan hjelpe veldig mye på det... :vetikke: For min del har det hjulpet litt å ta en liten tur ut i frisk luft (slik du selv nevner), drikke vann med isbiter, spise et par appelsiner/kiwi/annen frukt, unngå å sove for lenge på dagtid og heller legge seg tidligere på kvelden/legge seg nedpå om ettermiddagen en liten stund.... Og ellers sørge for å ikke la det gå for lenge mellom hver gang man spiser. Men, det har altså ikke fjernet slappheten for min del, bare gjort det litt bedre. Lykke til! :klem:

Smula
19-02-2009, 18:17
Tror ikke det er så mye å gjøre med. Det er mye som skjer i kroppen, og selv om den lille fremdeles er veldig liten, så trengs det mye energi på arbeidet som gjøres hver dag i magen. Det blir bedre om noen uker, imens får vi bare prøve å holde oss våkne. :gjesp:

Salsa
19-02-2009, 22:12
Huff, er vel bare utålmodig. Har jo gjort dette to ganger før, men av en eller annen grunn har jeg fortrengt hvor trøtt man blir i begynnelsen. Selektiv hukommelse :snill:

Men nå skal jeg gjøre det jeg gjorde i går: Legge meg tidlig! God natt :sove: