PDA

Vis full versjon : Pinlig hastespørsmål...

Lunalight
22-02-2009, 16:14
*venligst ikke quote*

Jeg er i dag 10+1 uke gravid og jeg har de to siste ukene vært sinnsykt hard i magen. Så hard som jeg aldri har vært før.
Hadde en forferdelig opplevelse på do for to dager siden, og nå når jeg ligger på rygg og kjenner på magen så er tarmen hard og spent og øm ganske langt oppover.

Måtte på do i dag men siden jeg ikke fikk til noe så måtte jeg ty til Microlax (bittelite klystèr som er trygt å bruke når man er gravid) og det fungerte. Satt der litt og så ser jeg ned og ser at jeg silblør. Blir først livredd for det ser skikkelig mens-lignende ut og er MYE. Sjekker, og ser at det ikke kommer derfra heldigvis, men fra rompa. Og jeg blør og blør.

Har vært plaget med fissurer, men da har det kanskje bare kommet en liten dråpe, og nå blør jeg ennå.

Bør jeg ringe til legen? Kan det være farlig for babyen? Jeg har ikke hemorider som jeg vet eller noengang har merka noe til...

teteena
22-02-2009, 16:21
Hei, jeg har hatt noe lignende jeg også..har slitt veldig med hard mage gjennom hele svangerskapet..kan gå fem-seks dager uten å gå på do..og når jeg da først må er det selvfølgelig kjempevondt! Det er hardt og masse, så du presser eller holder igjen, og det kan føre til hemoroider og litt sprekker rundt åpningen. Da vil man blø, ihvertfall om hemoroidene sprekker. Jeg har en salve som jeg smører rundt og i åpningen..du kan høre med legen din, eller ringe jordmor om du føler det er bedre? Det er veldig vanlig med forstoppelse og hard mage mens man er gravid, tarmene og hele systemet blir presset sammen osv, men spis svisker (plommer om du ikke liker svisker), drikk biola :)
håper du har fått litt svar, men ring legen eller jordmor uansett, er ikke bra å gå rundt å vær usikker og redd!

Lunalight
22-02-2009, 16:24
Problemet er på en måte at jeg ikke får i meg noe som hjelper. Får ikke i meg stort i det hele tatt, og veldig veldig lite væske.
Men har hatt Hyperemesis i to av de andre svangerskapene, uten at jeg har blitt SÅ hard i magen.

Blir bare redd for babygullet mitt jeg :(

teteena
22-02-2009, 16:59
uff..det skjønner jeg!! skummelt uansett så lenge man e gravid..men ej anbefala å ringe legen eller jordmora..bare for å vær på den sikre sida..
ej heller ekke noe flink i å få i me noe..verken mat eller væske..men he bevisst gått inn for å skjerpe me no..må bare nødt til det!!

Lunalight
22-02-2009, 17:06
Har snakka med legen, og hun mente det ikke var noe farlig, så da slår jeg til ro med det.

Skulle ta kontakt igjen og magesmertene var vedvarende, eller ble verre.

Akkurat nå kjenner jeg bare at jeg er veldig veldig lei av å være dårlig:( Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre :(

sKYTTEN 71
23-02-2009, 10:58
Hard mage kjenner jeg til ja og for meg hjelper det med Laktulose,drikker 10ml om dagen og det hjelper veldig og kan anbefales.I tillegg bør du passe på å drikke MYE vann.
Dette fikk vi også på sykehuset da jeg var innlagt det meste av sv.skapet sist pga svikt i livmorhals.
Forferdelig å være så stappet.