Vis full versjon : teit spørsmål..men men...
Tidl. bruker
06-09-2002, 17:38
Som sagt reiser vi til Tyrkia til søndag og noe av det første vi hadde tenkt å gjøre da var å reise til et tyrkisk bad..dere vet med rubbing og massasje så det holder. Kan det være farlig tro?? De er jo ikke akkurat forsiktige disse mennene...??? og de masserer jo magen også??.........uff så teit spørsmål, men er veldig takknemlig for svar da:)
Det er sikkert noen som vet dette bedre enn meg, men...
Jeg leste ett eller annet sted på nettet en artikkel om gravide massasje. Der stod det at det var veldig bra osvosv, men så stod det også at man ikke burde få massasje i 1.trimester, men stod ikke hvorfor..Husker heller ikke hvilken side dette var.Nå vet ikke jeg om de bruker så veldig mye oljer på Tyrkisk bad? Det er veldig få oljer som er "godkjent" for gravide, fordi man ikke vet om de har noen innvirkning på fosteret.
Huff..du ble sikkert ikke noe klokere av dette.
Håper det er noen kloke koner som vet mer.
(Hvis du mener spørsmålet var teit, så er vel svaret like så:p )
Kanskje du bør si du er gravid før de begynner og kna deg..
Ellers har eg ikke peiling kanksje du burde høre med legen om det er så lurt?
Uansett kos deg og ha en fin tur!!!
eller Deep tissue massage som det heter på engelsk skal ikke utføres når du er gravid.
Gikk til sli behandling hos fysioterapaut før jeg ble gravid og ble fortalt at dersom jeg skulle begynne å prøve ville hun ikke utføre behandling mellom eggløsning og menstrasjon. Faktisk var det årsak til at jeg overhode testet.
Hun fortalte at dyptgående massage kan sette igang samentrekninger i livmor. De anbefaler det heller ikke under menstrasjon da det kan føre til styrtblødninger.
Kanskje er min fysioterapaut veldig forsiktig, men jeg ville ikke tatt annen massage enn mild aromaterapi (med trygge oljer)
Tidl. bruker
09-09-2002, 23:04
De fleste masering oljene er ikke bra når engår gravid. ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.