PDA

Vis full versjon : Kynnere

TrillJenta
06-09-2002, 18:00
Hei

For tre dager siden hadde jeg en veldig vond kynner. Klarte nesten ikke å gå. Men den gikk over etter to timer ca.
Dagen etter da vi la oss kom det igjen, men da varte det lenger. Det var så utrolig vondt og det verket i korsryggen. Det kjentes også ut som om jeg måtte på do, hvis dere skjønner. Noe jeg ikke måtte. Det gikk da etterhvert over.
Er dette noe jeg bør kontkakte legen om?
Siden dette har jeg ikke kjent så mye liv som før.. I dag har ho/han vært helt rolig. Blir bekymret jeg da.
Hadde vært fint hvis noen har peil på dette kan være, om jeg har grunn til å bekymre meg.
Betyr mange kynnere at fødsel nærmer seg? Hvordan merker man om slimproppen går? Føles det som om man har tisset i buksa?

Håper på svar!

Klemmer :)

Pope
06-09-2002, 18:30
Huff, det høres ikke noe særlig ut med slike vonde kynnere. Jeg trodde at kynnere bare skulle være ubehagelig og ikke vondt?! :???: :???:

Jeg tok kontakt med min JM, da jeg ikke hadde kjent noe særlig liv i en 2-3 dagers periode. Hun sendte meg avgårde til Sykehus på rutinesjekk, og der viste både sparketest og UL at det var liv. Deilig med slik oppfølging!

Jeg har også lurt på dette med slimproppen. Kjenner man det når den går, eller what ??

God helg,
Pope 34+0

Karius
06-09-2002, 18:39
jeg kjente IKKE at slimproppen gikk, men jeg hørte det:blush:

Den datt i do og var blank/hvitaktig og på størrelse med en 5 krone.

Dette skjedde ca 14 dager før vannet gikk.
Resten av slimpropen har forsvunnet uten at jeg har merket det, eller den ble skylet ut med fostervannet:???:

Dette er veldig individuellt og ikke alle har noen tegn på at den går, fordi det skjer ofte gradvis.

sola
07-09-2002, 13:03
Jeg merket slimproppen ved at den kom 2-3 timer før de skikkelige riene kom, fra da gikk det ca.5-6 timer til gutten vår var født!

Dette er VELDIG individuelt, noen kan som Karius sier gå i flere uker etter at slimproppen er gått, og noen merker den ikke engang:p

Klem Sola 34+3 og :baby: :baby: