Vis full versjon : Vonde ribben
Har lenge vert plaget av at babyen tar spenntak og presser seg oppover mot ribbenet på høyre side. Får en skikkelig kul rett under benet og det er skikkelig ubehagelig når det presser ordentlig på. Kjennes nesten ut som h*n prøver å presse ribbenet bort.:stønn:
Nå har jeg det siste døgnet hat konstant vondt oppunder ribbenet og i ribbenet. Det kjennes veldig ømt og sårt og er fryktelig plagsomt. Det er også vondt når jeg tar på det.
Lurer på om noen har erfaring med dette? Er det noe jeg kan gjøre som hjelper?
Det eneste jeg vet som lindrer litt er å legge seg strakt i sofaen el.l og strekke seg ut litt, og dytte litt ned på toppen av livmoren. Hjelper litt en kort stund. Det blir som regel også bedre etter hvert som de beveger seg nedover i bekkenet.
Jeg vet hvordan du har det :nemlig:
Jeg har det på samme måte selv... det er jo så vondt!
Det eneste jeg vet som lindrer litt er å legge seg strakt i sofaen el.l og strekke seg ut litt, og dytte litt ned på toppen av livmoren. Hjelper litt en kort stund. Det blir som regel også bedre etter hvert som de beveger seg nedover i bekkenet.
Det er ikke det at babyen presser hele tiden. Men den har presset så mye den siste uken at jeg er "øm" i ribbena hele tiden. Så det verker hele tiden selv om babyen ikke ligger det oppe :(
mamalisa
09-03-2009, 20:54
Oy det var tidlig å ha så stort ubehag.:comfort:
Kan du ha fått et så stort spark at benet har bristet? Det skjer jo av og til hører jeg.
Jeg har dette ubehaget nå i slutten og føler at det er stor strekk i mageregionen ved ribbena. Ser for meg at musklene mellom ribbena blir veldig strekt i tillegg til at snuppa av og til sparker og presser. Føler meg konstant øm i dette området.
Er det hun som presser og forværrer dette så legger jeg meg ned i sideleie for at den siden hun presser på skal få en pause.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.