PDA

Vis full versjon : Bekkenløsning- hvor kan jeg få bekkenbelte?

Luzomor
19-03-2009, 18:46
I dag har jeg vert over allt, men ingen kan gi meg bekkenbelte, hva må jeg gjøre for å få kjøpe et slikt? :undrer:
Jeg var først på helsestasjonen og spurte, de sa jeg kunne høre på apoteket eller med fysio men de visste ikke sikkert hvem som hadde. Hos apoteket sa de jeg kunne høre med fysio, for de brukte ikke å ha slikt inne på apoteket. Hos fysio sa de at jeg måtte ha time og henvising for at de skulle kunne hjelpe meg :stønn: Så da skjønner ikke jeg hva jeg kan gjøre.

Luttan
19-03-2009, 19:10
Du må sikkert bestille det fra en bandasjist, de har sikkert ikke så stort utvalg at du får tak i det i Florø. To sek, så skal jeg se om jeg finner det for deg. ;)

Luttan
19-03-2009, 19:12
Her kan du bestille: http://www.bomloimport.no/art-8.asp?id=41 .

Ellers er jeg temmelig sikker på at jeg har sett det på babyshop også, du kan jo ta en telefon til nærmeste butikk og høre. Lykke til! :)

tessa78
19-03-2009, 19:25
Her selger de det i baby-utstyrsbutikken ja. Min fysio anbefalte faktisk et "magebelte" heller enn et rent bekkenbelte, da det støttet litt bedre og ikke klemte sånn på magen...
Lykke til på let og god bedring!

litjpia2
19-03-2009, 20:21
Da jeg var gravid med min første så fikk jeg henvisning fra fastlege til fysio. Ikke noe problem å få det. Og der fikk jeg både bekkenbelte, sklilaken og treningsprogram. Anbefaler deg også sklilaken om du har bekkenløsning. Jeg tok ikke signalene på alvor...noe jeg merket på slutten av svangerskapet da krykkene måtte frem. Men etter fødsel så fikk jeg akupunktur og vært smertefri deretter.

Så hør med fastlegen din så slipper du å betale noe for det.
Jeg skal denne gangen følges opp av fysio som har spesielt fokus på Bekkenløsning. Tar du det på alvor til å begynne med så blir siste delen av svangerskapet lettere.

Luzomor
20-03-2009, 19:44
Takk for gode svar!:jupp:

caramba77
04-04-2009, 19:52
Hvordan fungerer diss bekkenbeltene??
Har sett at d fins forskjellige modeller..