Vis full versjon : Både lege, gyn, og JM?
Filifjonk
09-04-2003, 17:17
Ser til min forbauselse at enkelte av dere går både til lege, gyn, og jordmor. Er det spesielle grunner til det, eller er det bare fordi det er kjekt? Jeg går til fastlegen og til gyn og synes det er evig nok. Egentlig hadde fastlegen vært nok, men jeg må til gyn. pga tidligere Sa'er. Med to unger fra før og fysikalsk behandling i tillegg har jeg verken tid eller ork til å fly til alle disse instansene.
Hva med dere andre?
MokkMokk
09-04-2003, 17:42
Jeg har vært innom "alle 3" i løpet av svangerskapet, men ikke på fast basis.
Gynekologen var jeg hos i begynnelsen pga. komplikasjoner (som viste seg bl.a. å komme av en cyste på eggstokken,
og som man ville en spesialist skulle følge opp videre).
Var også innom ham for en GU/innvendig UL for å sjekke cervix nylig, grunnet mye kynnere den siste tida.
Jordmora har har tatt seg av de ordinære svangerskapskontrollene mine.
Hun holder til ved samme klinikk som gynekologen, som er en halvveis privat klinikk der enkelte av legene har driftstilskudd.
Fastlegen går jeg utelukkende til i forhold til bekkenløsningsproblemene,
det er henne som skriver ut sykemeldingen mine.
Jeg vil tro de fleste har en eller flere grunner for å gå til flere instanser,
særlig som 1. gangsfødende føles det trygt å bli fulgt godt opp :)
Klem,
Tidligere Bruker
09-04-2003, 19:31
Jeg går annenhver gang hos lege, og annenhver gang til jordmor.
Har vært på UL noen ganger, hos jordmor på sykehuset, pga jeg skal ha k-snitt.
Så det er stort sett kontroll en gang i mnd.
Så jeg flyr kun på de kontrollene jeg må. ;)
:mervink:
En liten oppklaring, kanskje:
Hvis man har svangerskapskontroll annenhver gang hos lege og hos JM, betyr ikke det at man går oftere til kontroll.
Selv har jeg vært til JM en gang, og til gynekolog en gang som jeg ble henvist til fra legen pga mulige komplikasjoner.
Ellers går jeg bare til fastlegen. Synes det er greiest når jeg likevel må innom der for sykemelding og en spesiell test jeg tar månedlig pga min blodplatetype.
Men jeg har tenkt på om det kanskje er "riktigere" i form av mindre ressurskrevende om jeg hadde gått til jordmor (koster samfunnet mindre). Men jeg går til legen likevel, da det er det greieste for meg... dette er jo litt individuelt.
Filifjonk
10-04-2003, 01:16
Ser jeg har misforstått, trodde at dere gikk til alle tre hver måned jeg.. ( er visst i ammetåka allerede) Dere får ha meg unnskyldt..at det går ann å være så ulogisk.. !? Snakker om megsjøl altså..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.