Vis full versjon : Kan noen hjelpe meg? Trenger råd ang vond fot..
Tidl. bruker
11-04-2009, 17:51
jeg har så vondt i den høyre foten min, fra rett over kneet og nedover.
Det begynte i går og har blitt verre og verre..
Det er som en pressende følelse (ikke stølhetsfølelse) og det er ikke noe særlig godt..
Ikke har jeg noe særlig med ødemer heller så jeg vet ikke hva det er..
Det jeg lurer på er om jeg burde ringe noen eller bare ta noen smertestillende og se det an til tirsdag? :vetikke:
Prøvd å tøye? Er den rød eller varm noe sted?
Jeg ville tatt en telefon til legevakten å hørt jeg, just in case.
Tidl. bruker
11-04-2009, 17:56
Prøvd å tøye? Er den rød eller varm noe sted?
Jeg ville tatt en telefon til legevakten å hørt jeg, just in case.
Takk for raskt svar!:)
Nei tøye hjelper ikke, jeg kjenner at det ikke er muskulært, ikke er den rød varm eller vond "uttenpå" heller. Bare verker inni liksom, og sitter jeg med foten ned blir det helt for jævlig:stønn:
silkepels
11-04-2009, 18:04
Ville fått en lege til å se på det. Synes det kanskje høres ut som åreknute eller i verste fall blodpropp.
Tidl. bruker
11-04-2009, 18:10
Ville fått en lege til å se på det. Synes det kanskje høres ut som åreknute eller i verste fall blodpropp.
Pokker å.. Det er sånn en kvie å ringe legevakten, og selvfølgelig må det skje i helgen:himle:
Ring føden hvis du ikke vil ringe legevakten. Men ring. Ikke vent, det kan være dyp venetrombose selv om du ikke har ødemer. Selv om det ikke er vanlig, så kan det skje, og jeg synes du skal sjekke det!
:klem: Lykke til. Det er ikke noe å grue seg for eller vente på.
Lunalight
11-04-2009, 18:21
Har du bekkenløsning? Noen får ofte nerver i klem i bekkenet mens det slarker, slik at man får smerter i beina.
Du burde få en lege til å se på det ja, i fall blodpropp osv, men jeg håper det er noe helt enkelt som går over av selg selv fort som fy :)
har også hatt vondt i en fot litt på og av. Litt sånn krampe aktig i leggen men ikke helt. Hjalp å legge foten høyt og smøre med varmekrem. Vet jo ikke om det er samme greiene hos deg men du kan jo prøve. og om det er veldig vondt så ring å hør med lege.
håper det blir bedre :blomst:
Tidl. bruker
11-04-2009, 21:11
Tusen takk for svar, lykkeønskninger og råd jenter:klemme:
Jeg ringte legevakten o gde vill ha meg inn til sjekk hos lege så jeg har akkurat kommet hjem derfra nå..
Legen var usikker siden jeg ikke har noe spesielt til hevelse og ikke er rød i huden, men så spurte han meg ang familiehistorien min og da ble han stor i øynene.. Alle fire besteforeldrene mine døde av hjerte-kar sykdommer, to i 60 årene av blodpropp, pappa har operert to ganger pga blodpropp i foten og har hatt to hjerteinfarkt og et hjerneslag..
Legen konfererte med sykehuset og ville ha meg inn i kveld, men jeg syns det var litt drøyt så jeg skal inn i morgen og ta UL av leggen...:himle:
Er jo virkelig alt mulig man skal komme borti også:flau:
Så FLOTT at du kom deg på legevakten! :klem: Kjempebra at de sjekker det ut videre også, det er veldig, veldig godt å høre at du blir passet på.
(Og det er ikke noe å være flau over, du er i en risikosituasjon nå som du er gravid, og skal ta godt vare på deg selv. )
Tidl. bruker
11-04-2009, 21:41
(Og det er ikke noe å være flau over, du er i en risikosituasjon nå som du er gravid, og skal ta godt vare på deg selv. )
Jo jeg blir litt flau.. Du skjønner at det er ALLTID noe med meg, siste 4 årene har jeg hatt utallige rare "lidelser" Så det er så utrolig flaut å ringe legen, har jo klippekort der nærmest:rabla:
Jeg har til og med prestert å bli sykemeldt 2 ganger pga saltsten i spyttkjertlene (hovnet jo opp fra øverst på øret til langt nedover halsen og måtte knaspre 8 naproxenog dagen i en uke) Jeg mener, HVEM FÅR SALTSTEN I SPYTTKJERTLENE DA??:flau:
:knegg: Det er vel deg, det da...
Jeg hadde klippekort på legevakten et halvt års tid etter at jeg hadde født lillesøster, jeg var veldig mye dårlig med gallestein. Og så kom jeg dit noen måneder etterpå av en annen grunn, og da sa sykepleieren i luken: "Næmmen, jeg forbinder bare deg med gallestein, jeg.". :flau:
silkepels
12-04-2009, 01:16
Kjempebra at du ringte!!!
Med storesøster møtte jeg til rutine-UL på sykehuset relativt tidlig i svangerskapet, var kanskje rundt uke 12 eller noe. Hadde enorme legger, men jeg avskrev det med ødem, jeg da.
Men det gjorde ikke UL-legen. Etter timen med han, ble jeg sendt med mistanke om dobbeltsidig blodpropp i bekkenvenene rett ned på UL av begge bena. Tok UL helt fra bekkenet og langsmed blodårene helt ned på begge ben.
Følte meg ikke så høy i hatten da, men heldigivis var det ikke noen blodpropp på meg. Var "bare" ødem. Men dog. Godt at det ble tatt seriøst.
Lykke til imorra!
Tidl. bruker
12-04-2009, 14:26
Ingen blodpropp:tøff:
Legen undersøkte med UL en god stund og kunne ikke se noen blodpropp, de snakket om at jeg kanskje har pådratt meg en infeksjon så jeg skal inn å ta blodprøver ut i uka (de ville begynne i dag, men jeg så veldig mørkt på å sitte hele søndagen på sykehuset, så det får pent vente til onsdag:jupp:)
Så godt å høre at det ikke var blodpropp da kiera! :klem: Håper foten din snart blir bedre!
silkepels
12-04-2009, 15:03
Godt å få avkreftet det! :jupp:
Tidl. bruker
12-04-2009, 17:47
Så godt å høre at det ikke var blodpropp da kiera! :klem: Håper foten din snart blir bedre!
:klemme:
Godt å få avkreftet det! :jupp:
Ja det var jo egentlig det, iallefall med helsehistorien til familien min.. :jupp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.