PDA

Vis full versjon : pappa permisjon? selvstendignæringsdrivende?

abby
06-09-2002, 21:39
Lurte på hvor mange av dere vordende familier kommer til å benytte seg av pappa permisjonen?

Min mann er selvstendig næringsdrivende. Etter å ha lest brosjyrer opp og ned, tenker vi muligens å droppe dette "tilbudet". Har vurdert å søke om overføring til mor, men forstår det slik at det pleier å ende med blankt avslag:sint:

Finnes det noen i samme e.l. situasjon? Hva gjør dere?

Tidl. bruker
09-09-2002, 23:54
Grunnen til at det sikkert 100% blir avslag er at de er iberegnet mannen din. Dere vil miste dem ellers.:eek:

Fugl
13-09-2002, 17:13
Vi VAR i den situasjonen. Dvs min mann er selvstendig, men fra i høst valgte han å ta en fast stilling i tillegg til at han fortsatt driver firmaet sitt.

MEN vi tenkte mye på dette før han tok sin faste stilling og kom frem til at han skulle ta de 4 ukene siden vi ellers hadde mistet de. Vi ville da ha gjort det slik at jeg tok ferien min når han hadde permisjon. Selv om han skulle ta 4 uker vet vi at han måtte ha jobbet. Dvs administrert andre, organisert og purret opp fakturaer etc. Grunnen til dette er at det er av hans egen interesse at han jobber litt eller vil ikke firmaet gå. Han ville da fått utbetalt trygd regnet ut ifra hva han tjener og etter min arbeidsmengde. Siden jeg jobber 100% vil han få utbetalt deretter.

Nå er imidlertid ikke dette noe problem da han gikk inn i fast stilling denne høsten.

Klem fra Fugl (19+0)