Vis full versjon : jeg vil, jeg vil, men det gjør innmari vondt...
MamaLove
14-04-2009, 21:12
.....å gå på do altså :flaut: jobber mye for veldig lite for å si d sånn.. og er innari vond der bake etterpå... er ikke hemoroider, men bare hard avføring... så er det noen som er/har vært plaget av det samme og har gode erfaringer å komme med? :rødme:
:juhu:
jeg har, mye kan man regulere med matinntaket. Regelmessige måltider, grov mat med mye fiber og kli.
Men når man først er tett, så er man tett. Og det er vondt ja.
Jeg har en litt ømfindtlig mage, og er slett ikke vant til hard avføring, så av tidligere erfaring kjøpte jeg meg Läckerol drops, Extra drops og spiste en pakke iløpet av en dag. Da ble det fart på sakene. Om det er anbefalt, det vet jeg ikke noe om.....
Happyhippo
14-04-2009, 22:29
:juhu:
jeg har, mye kan man regulere med matinntaket. Regelmessige måltider, grov mat med mye fiber og kli.
Men når man først er tett, så er man tett. Og det er vondt ja.
Jeg har en litt ømfindtlig mage, og er slett ikke vant til hard avføring, så av tidligere erfaring kjøpte jeg meg Läckerol drops, Extra drops og spiste en pakke iløpet av en dag. Da ble det fart på sakene. Om det er anbefalt, det vet jeg ikke noe om.....
Det med dropsene har jeg også erfart. Ellers er druer, svisker og biola lurt.
Jeg hadde forferdelig hard mage en periode når jeg begyndte på jern. Det var ikke noe særlig :niks: Fikk tips om svisker ol. Som skulle hjelpe. Men fikk ikke prøvd det (Liker ikke svisker). Å drikke mye skal også hjelpe.
(Mener også å ha hørt at man bør unngå melk)
Jeg hadde forferdelig hard mage en periode når jeg begyndte på jern. Det var ikke noe særlig :niks: Fikk tips om svisker ol. Som skulle hjelpe. Men fikk ikke prøvd det (Liker ikke svisker). Å drikke mye skal også hjelpe.
(Mener også å ha hørt at man bør unngå melk)
Jeg mener å ha hørt det motsatte, altså, melk lager jo fart på magen, derfor man anbefaler yoghurt og biola bl.a.
Er man potte tett kan det også være en idè å røre en ss linfrø i en yoghurtboks, la den stå en stund i kjøleskapet før du spiser den. Har ikke prøvd akkurat det siste der selv, men det virker logisk at dette skal være effektivt :knegg:
Men har derimot hørt at man ikke skal skylle ned jerntabletter med melk, om det var noe med at jernet ikke blir tatt opp i kroppen like effektivt? hvis jeg ikke husker helt feil :sparke:
Jeg starter dagen med müsliblandingen God Morgen Energi. Den inneholder bl.a. mye linfrø, rosiner og litt tørket frukt. Jeg spiser den med melk, og så drikker jeg en kopp te og et glass vann til. Da blir det fart på sakene. Har også kjøpt en egen boks med linfrø, så jeg kan tilsette ekstra hvis jeg ikke får gått på do, men har ikke hatt behov for det ennå.
Lubelillen
15-04-2009, 11:53
Slår et slag for Duphalalc fra apoteket. Det hjelper med å holde avføringen myk, og magen i gang. Bare husk å drikke mye vann for ikke å oppnå motsatt effekt.
Nurk2009
15-04-2009, 12:32
Jeg signerer også bruk av Duphalalc.
Jeg må bruke dette til vanlig på grunn av ødelagt tarm og da kan man jo bare tenke seg hvordan tilstanden ble når jeg ble gravid.
Trodde seriøst jeg skulle sprekke og det ble en del blødninger.
Jeg tok litt Duphalalc blandet i tekoppen på morgenen og drakk 1 glass vann til.Deretter drakk jeg vann jevnlig utover dagen og da fikk jeg gå på toalettet samme kveld eller morgenen etter.
Duphalalc binder veske i tarmen slik at avføring blir mykere og du kan trygt bruke det som gravid og ammende.
Eneste bivirkning jeg har er noe luft i magen.
Jeg trenger ikke å bruke Duphalalc i dag..jeg starter hver dag med 1 glass smoothie, for så å spise tidlig lunch med grovt brød.
Jeg har også økt vanninntaket til ca 4 liter om dagen og får nå gå på toalettet hver dag eller annenhver dag.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.