PDA

Vis full versjon : Rh-

Malene
17-04-2009, 08:13
Jeg begynte å tenke på en ting her,jeg er Rhesus negativ,og begge barna mine rhesus positiv.Husker jeg fikk en sprøyte etter første,men kan ikke huske å ha fått det etter andremann.Nå er jeg gravid i 17 uke,og lurer på om noen vet hva som kan skje dersom jeg ikke har fått sprøyte etter forrige fødsel?

Moonlight
17-04-2009, 11:48
Det har du helt sikkert fått.. Og uansett så har du jo ikke dannet antistoffer, det hadde vel blitt merket... og da er du som normal.

Hadde det vært noe, hadde det blitt oppdaget når du tok de første prøvene i svangerskapet, for da blir du sjekket for antistoffer.

pat
17-04-2009, 17:03
Signerer denne. Jeg er også rh-. Har funnet antistoffer før, men dette har gått bra:jupp:Det har du helt sikkert fått.. Og uansett så har du jo ikke dannet antistoffer, det hadde vel blitt merket... og da er du som normal.

Hadde det vært noe, hadde det blitt oppdaget når du tok de første prøvene i svangerskapet, for da blir du sjekket for antistoffer.

Len@
18-04-2009, 21:15
Du skal få tilsendt kopi av svar på blodtyping og antistoffscreening som tas på første svangerskapskontroll. Der står det om du har dannet antistoff eller ikke. Sannsynligvis har du ikke det, for da hadde du nok fått beskjed om hvilken oppfølging du skulle ha videre i svangerskapet i forhold til det.