Vis full versjon : Nedpress
Jeg er 28 uker på vei, og har de siste dagene vært plaget veldig med nedpress og vondt i ryggen. Dette nedpresset føles helt jævlig, føles som om jeg m¨å knipe for og holde babyen inne:rødme:. Det blir verre når jeg står og går mye som på jobb. Men følelsen er der nesten konstant nå.. Andre som har det sånn? Jeg kjente det bare en gang sist jeg var gravid. Da var det bare en uke til hun ble født. Burde jeg kontakte lege/jordmor eller er dette vanlig? Har lest at det er vanligere på slutten av svangerskapet grunnet at bekkenbunnen kan være svakere. Men jeg har jo 12 uker igjen! Syns det var litt tidlig og føle det sånn. Blir deppa av og tenke på det, klarer jo knapt og gå når det er på det væste. :stønn:Kan nevne at jeg har en ømhet i lysken også. Vet ikke om det hører sammen men..
Jeg hadde mye nedpress da jeg ventet nummer to. Det virket som om han satt beina opp i mine ribben og sparket fra det han var god for, og jeg følte jeg hadde han mellom knærne i perioder. Husker ikke akkurat når dette startet, men det var en god stund før termin, hvertfall. Kanskje rundt uke 30 eller noe. Samtidig begynte han å plage meg med den ekle "pirkingen" også. Kjentes ut som han prøvde pirke seg vei ut (den rette veien, ja...), og jeg fikk helt fnatt av det fordi det var så ubehagelig og ekkelt.
Aner ikke hva det kommer av, men jeg hadde ikke bekymret meg dersom det ikke var forbundet med menssmerter eller sammentrekninger. Men dersom du er bekymret foreslår jeg at du tar kontakt med jordmoren din for å høre om hun kan berolige deg. Heller en sjekk for mye, vet du. :nikker:
Tusen takk for svar:) Det var oppløftende! Det ikke forbundet med verken kynnere eller smerter så da er det vel ikke farlig. Bare temmelig ubehagelig:kvalm: Men håper det gir seg litt etterhvert, at ikke hver dag skal være sånn!
Jeg hadde det sånn fra ca uke 22 med nummer 2. Det var så ille at jeg av og til stoppet opp og stilte meg med bena i kryss fordi det føltes som om babyen holdt på å komme ut - skikkelig ubehagelig. Jeg kontaktet føden og var på ekstra kontroll da jegr var 25 uker, og det viste seg at det ikke hadde noen som helst innvirkning på livmorhalsen, så da sluttet jeg i alle fall å bekymre meg for det. Har hatt litt tendenser til nedpress denne gangen også, men foreløpig ikke så ille som forrige gang.
Stripete
21-04-2009, 22:21
Jeg har hatt nedpressfølelse denne gangen, og tok en innvendig UL hos gynekologen min for sikkerhets skyld. Det viste seg at livmorhalsen var lang som bare det, men hun ba meg likevel om å ta nedpressfølelsen alvorlig. Når jeg får det, skal jeg legge meg i sofaen med beina opp, og jeg skal ikke være redd for å be om en ekstra kontroll. :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.