Vis full versjon : Ultralyd i uke 12?
Er det noen som vet om det er mulig å få ultralydundersøkelse tidlig, f.eks i uke 12. Det er ingen grunn til å regne med at noe er galt, men jeg skulle så gjerne sett at det er noen der, og at det er liv. Jeg bor i Trondheim. Noen som vet hvor man evt henvender seg, om man må være henvist av lege og hva det evt vil koste? Noen som har tatt tidlig ultralyd som syntes det var å anbefale?
:) Vår og Lille spire 8+2
Hei Vår !
Du må ta kontakt med et privatpraktiserende gynekolog ,eller et privat legesenter, f. eks Volvat, eller røntgeninstitutt. UL i uke 12 er spenende, barnet er "ferdig" og du får se masse på skjermen.
Hva du må betale er svært varierende fra sted til sted, men opp mot 800, er ikke uvanlig på private røntgeninstitutter.
Jeg går hos privatpraktiserende gynekolog og tar UL hver kontroll, pga tidligere komplikasjoner. Har sett nurket mitt 5 ganger allerede, og får se h*n igjen på tirsdag.
Håper du finner ut av det !:findag:
Hei
Jeg maste bare veldig på fastlegen min. Jeg fikk UL på RIT når jeg var 12 uker og 4 dager på vei.
Legen min sa at jefg ikke kom til å få se noen ting, men resultatet ble kjempe bra.
Det ligger under Ultralyd bilder og Rusket mitt.
Snuppa
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.