PDA

Vis full versjon : Litteratur?

Hildur
10-04-2003, 20:31
Etter at vi fikk beskjed om at vi venter to, har jeg bare blitt SÅ kunnskapshungrig på det med tvillingsvangerskap og tvillingpsykologi. Noen andre som føler det sånn? Har dere lest noen gode bøker om emnet som dere vil anbefale?

Hilsen Hildur og :baby: og :baby:
Termin 280803

Nina70
10-04-2003, 22:09
Prøv ut denne hvis du ikke allerede har sett den da....
http://www.tvillingforeldreforeningen.no/

Blåklokke
11-04-2003, 00:24
Hei Hildur!

Bestilte en bok på www.amazon.com som heter When You're Expecting Twins, Triplets or Quads av Dr. Barbara Luke og Tamara Eberlein (1999). (Det tar liksom helt av "over there" allerede i tittelen ;))

Synes den er bra, inneholder bl.a. tips om hva/hvor mye vi bør spise, hvordan vi kan redusere risikofaktorer i et tvillingsvangerskap, faresignaler, fødsel, ammetips og overlevelsesguide for de første månedene hjemme med de nyfødte. Eneste ulempen er at jeg stadig må opp med kalkulatoren for å regne om fra pund til kilo osv.

Ellers har jeg nettopp bestilt en del bøker gjennom tvillingforeldreforeningen, men har jo ikke fått lest noen av dem enda.

Blir også glad hvis noen har andre gode tips!

Hilsen enda en kunnskapstørst tvillinggravid (20+3)

Maya33
11-04-2003, 10:09
Ja da, har lest masse gode bøker, blandt annet de jeg har bestillt gjennom Tvillingforeldreforeningen.

MEN obs, obs. Vær forsiktig med å lese for mye. Jeg leste alt jeg kom over, noe som endte med omtrent total angst. Svangerskapsforgiftning, for tidlig fødsel, "rask krympende livmorhals"...... Det er ikke måte på hvor mye det blir fokusert på det negatvie ved å være tvillingravid. Det er nesten utrolig at det i det heletatt blir født tvillinger.

Nei da, mener ikke at dere ikke skal lese, men vær forsiktig med å lese alt bokstavlig. Det førte til at de første 3 månedene ble fryktelig mye preget av nervøsitet

:eek:

Stor klem fra Maya 20+6