PDA

Vis full versjon : Noen andre med forliggende morkake her?

lisadora
07-05-2009, 10:05
Jeg har hatt en liten blødning for 3 uker siden pga forliggende morkake. Nå er jeg 100% sykemeldt og skal ta det med ro en stund fremover, kanskje helt til perminsjonen begynner. Har ikke blødd mer, men lever i konstant angst for å finne blod hver gang jeg går på toalettet.

Er det noen andre som har morkake med dypt sete og derfor har hatt/kan vente blødninger her?

henni
26-05-2009, 15:52
Jeg har det samme som deg, men har ikke blødd..... Morkakens nedre del dekker livmormunnen så vi på ordinær ul. Skal til jordmor i morgen for å høre litt nærmere om hvordan jeg skal forholde meg fremover og hvilke forhåndregler jeg bør ta. Kjipt å ha usikkerheten i bakhodet. Jordmor sa at jeg muligens kunne påregne blødninger senere i svangerskapet og det får jeg litt angst av å tenke på....

*babysyk
26-05-2009, 16:06
Jeg har også morkake i såkalt dypt sete og skal til ny UL i uke 32 for å sjekke om den har trukket seg oppover med en voksende livmor, det er jo tross alt det som er vanligst. Veldig sjeldent med placenta previa (da dekker den åpningen og ks er nødvendig og blødninger mer vanlig) Jeg har heldigvis ikke hatt noen blødninger, men har fått beskjed om "at da vet du grunnen om du begynner å blø og må ta kontakt med føden". Blir jo ganske så :rabla: av å forvente at det kan skje når som helst og usikkerheten om jeg kan føde vaginalt eller ikke...

Fransiscka
26-05-2009, 16:14
Hvor tidlig kan dette oppdages? Kan dette f.eks være årsak til tidlige blødninger i svangerskap, eller skyldes tidlige blødninger alltid andre ting?

lisadora
26-05-2009, 18:25
Hvor tidlig kan dette oppdages? Kan dette f.eks være årsak til tidlige blødninger i svangerskap, eller skyldes tidlige blødninger alltid andre ting?

Etter hva jeg har lest, så kan også tidlige blødninger komme av morkaka foran åpningen...:sparke:

Ellers så har jeg vært til ul igjen, morkaka ligger helt foran fremdeles og det blir innleggelse fom uke 33 (pga stor fare for blødninger og mer enn en halv time til sykehus) Keisersnitt i uke 37-38. Ikke helt som planlagt, men, men...:noia:

Charmed
26-05-2009, 19:50
Etter hva jeg har lest, så kan også tidlige blødninger komme av morkaka foran åpningen...:sparke:

Ellers så har jeg vært til ul igjen, morkaka ligger helt foran fremdeles og det blir innleggelse fom uke 33 (pga stor fare for blødninger og mer enn en halv time til sykehus) Keisersnitt i uke 37-38. Ikke helt som planlagt, men, men...:noia:

Tenk så bra det er å være der istedenfor å være hjemme å bekymre seg :jupp: Selvom det er litt kjedelig da...

henni
27-05-2009, 10:53

Så kjipt :comfort: