Vis full versjon : Urinveisinfeksjon
nøstebaby
10-05-2009, 11:07
Jeg er i uke 5 og har fått urinveisinfeksjon? Er dette noe som gjør at jeg kan stå i fare for å abortere?:shock:
Har fått en pencilin kur som jeg har gått på i 2 dager nå, skal ta hele kuren som skal gå over 5 dager..
Har heller ikke hatt noen som helst symptomer på graviditet enda, noen sier det er for tidlig enda, men andre sier at om en ikke har symptomer så kommer en til å spontanabortere.. Hadde ingen symptomer sist heller, og det endte i SA i slutten av uke 7.
lille_luna
10-05-2009, 11:43
Uvi er veldig vanlig tidlig i graviditeten, så du trenger ikke tenke på at det er større fare for sa.
Når det gjelder symptomer, så er det noen som går igjennom et svangerskap uten å ha det. Umulig å si om det kan være indikator på at det skal gå galt.
Sist jeg var gravid hadde jeg masse sympomer, men det gikk galt fordi.
Skjønner du hvor jeg vil? Man kan desverre ikke vite. Og det er en tung tid frem til de magiske 12 ukene. Jeg sliter selv med mye angst.
Stor :klem:
Jeg hadde uvi og fikk kur for dette fra jeg var i uke 4 til 8 og jeg er nå i uke 31:tøff:
Hadde kraftig uvi som den første kuren ikke ville ta( fikk selexcid men etter dyrkning fant de ut at de bakteriene jeg hadde ikke brydde seg med den) Men etter en annen kur (som legen klarerte med sykehuset at var grei for gravide) ble jeg kvitt det.
Så slapp av, uvi skal ikke ha noenting å si og symptomene på at du er gravid kommer nok mer etterhvert eller du kan være en av de som ikke får så mange symptomer. Lykke til og god bedring med uvien :klemme:
snorkfrøken82
10-05-2009, 19:32
Uvi kan ikke føre til spontan abort, så det skal du ikke uroe deg for. Jeg har hatt uvi tre ganger i svangerskapet, før uke 12. For min del er det ingen annen grunn til at det er kommet enn at jeg er gravid, er veldig påpasselig med å ikke få det, siden jeg har hatt nyrebekkenbetenelse en gang tidligere. Eneste som kan være farlig er viss man får feber, fordi høy feber over lang tid kan være skadelig for den lille. Jeg har fått selexid, og har kommet tilbake til legen etter hver kur slik at man vet det er borte, viss ikke må man ta dyrkningsprøve, for å finne rett medisin.
Du er kommet veldig tidlig for å ha symptomer, for de fleste begynner det ikke skikkelig før uke 6-7. (Jeg hadde ikke symptomer føt det.) Det er ikke mangel på symptomer som fører til SA, men heller SA som fører til mangel på symptomer viss du skjønner. Så der må man bare vente å se. Et tips er å følge mer på endring/bortfall av symptomer, enn mangel på symptomer, siden det er veldig ulikt hvor mye en får. Viss det er første gang du er gravid (utenom en SA) kan du nok ikke vite hvordan det blir enda, og hvordan kroppen din reagerer, du må nok bare vente i spenning..
Lykke til videre, håper alt ordner seg og at du slipper få uvi flere ganger. :jupp:
Kan man forebygge ved å ta tranebær kapsler? Kan man bruke det under graviditeten?
snorkfrøken82
11-05-2009, 20:47
Kan man forebygge ved å ta tranebær kapsler? Kan man bruke det under graviditeten?
I utgangspunktet ikke fordi tranebærkapsler inneholder bistoffer (kjerringrokk som er vanndrivende) som ikke er bra under graviditet. Etter 3 pencillinkurer vurderte både jeg og legen det slik at tranebærkapsler var tryggere for meg enn mer pencillin og jeg har gått på det siden. Babyen i magen har det fint og det er mer enn nok fostervann, så på meg har det ikke virket vanndrivende, men har funket veldig bra med å holde uvi unna. Kan si at jeg bare tar en kapsel for dagen og passer på å drikke nok, men om jeg ville tatt det forebyggende uten å ha hatt noen symptomer tror jeg ikke. Da ville jeg heller anbefale sur drikke som f.eks. grapefruktjuice.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.