PDA

Vis full versjon : fosterlyd

elliepellie
11-04-2003, 18:27
For et par dager siden var jeg på kontroll hos jordmor. Vi skulle høre på fosterlydene (har aldri gjort dette før), med et visst forbehold om at vi kanskje ikke fikk høre hjerteslagene. For en uke siden var jeg på UL fordi jeg trodde (og fortsatt tror) at fostervannet hadde begynt å lekke. Fikk veldig bra undersøkelse, og de konstanterte med at livmorhalsen hadde lukket seg igjen, og at det ikke var noen fare så lenge jeg ikke fikk blødninger, feber el.l. Så jeg var selvsagt ekstra spent før kontrollen.
Jordmora advarte mot at tvillingene kunne ligge etter hverandre, slik at vi kunne høre bare den ene. Og at det fortsatt var relativt tidlig (men er det egentlig det i uke 17??!) og at jeg har litt ekstra spekk over magen, slik at det derfor blir vanskeligere å høre.
Og resultatet? Fikk høre bare den ene tvillingen. Jordmora sa at jeg ikke måtte bekymre meg, men det gjør jeg jo selvsagt.
Noen som har opplevd det samme??
Skal på UL 23.april, og syns det er evigheter til...:(

elliepellie
14-04-2003, 18:58
Var på UL igjen i går, pga blødinger. Det viste seg at morkaken ligger helt nede ved livmorhalsen... Men i alle fall: Begge tvillingene lever og spreller :-)