PDA

Vis full versjon : Truende abort!

nøstebaby
12-05-2009, 10:37
Var hos legen i dag. I de siste dagene har det komt en del friskt blod og slim.. Legen min trodde med en gang at det var en abort som var i gang.. Jeg måtte ta en urinprøve og den viste negativ hcg stigning. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke lengre var gravid.. :shock: Plutselig ringte de fra laben og sa til legen at det var positiv hcg stigning. De hadde altså sagt at den var negativ før de 3 minuttene (som det skulle ta) hadde gått.. Så da jeg visst gravid igjen likevell..Legen min så om jeg hadde lukket livmor, og det hadde jeg.. Men det kom fortsatt blod ut og det kunne hun ikke gi svar på enda iom at det var såpass tidlig enda..:sukk:Men jeg måtte forberede meg på det verste, det kunne være en truende abort..

Så nå går jeg her, kjempebekymra og redd for å miste enda en gang.. :lei_seg:

Noen som har hatt blødning tidlig i svangerskapet som fortsatt har gått bra? :neglebit:

annahelena
12-05-2009, 11:05
Jeg hadde en liten blødning 5+3 og 6+1, og alt gikk bra :) Er nå 10 uker på vei så :lykke::kryss::kryss::kryss:
og stoooor :klemme: til deg - prøv å tenke gode tanker (vet at det er nesten umulig, men allikevel, det kan ikke skade:jupp:)

Leila
12-05-2009, 11:08
Fyy hvor dårlig gjordt av lab! at det går ann..

det er ikke uvanlig med såkalla festeblødning tidlig i svangerskapet, uten at det er farlig.
Det beste du kan gjøre er å ta det med ro og slappe av, å bekymre seg for kanskje kanskje er bortkasta energi :) Det er så mykje anna du kan bekymre deg for :P

*krysser fingrer og tær for deg*

Leila

Fransiscka
12-05-2009, 11:49
Festeblødning skjer når egget fester seg. Det er jo festet seg for lengst, siden hun er gravid, så dette har ingenting med festeblødning å gjøre.

Det kan derimot være en hormonell blødning, for mange har det, uten at det betyr at noe som helst er galt. Veldig mange kan oppleve slike småblødninger. Det at livmorhalsen din er lukket, er et bra tegn.

Ble veldig trist nå, Julievicca, jeg krysser fingre og tær for at alt går bra med deg .
Stor klem.

Husk å ta det med ro nå. Har du fosterklister, så les om det, og truende abort, jeg har lest at man kan innta hele 50 dråper fosterklister ved en truende abort, i håp om at egget ikke skal løsne.
Ikke anstreng deg, ligg mye i ro.

Stor klem!!!

Pysjen
12-05-2009, 12:53
Festeblødning skjer når egget fester seg. Det er jo festet seg for lengst, siden hun er gravid, så dette har ingenting med festeblødning å gjøre.

Jeg har lest at egget fester seg gradvis og kan gi blødninger etterhvert som det fester seg. Jeg tror det var det som skjedde med meg. Blødde rundt og flere dager etter IKM. Positiv test 8 DPO. Men det kan også være hormonelle årsaker. Ett par blodprøver over to til tre dager er dett eneste som gir sikkert svar på hvilken vei det går. Føler med deg. Jeg var også redd for blødnngene, men til nå har det gått bra og er 8 uker på vei.
Jeg krysser fingre for deg. :bankibordet:

Tidl. bruker
12-05-2009, 13:01
Ei venninne blødde en del tidlig i svangerskapet, og jenta hennes er snart ett år! :klemme:

nøstebaby
12-05-2009, 14:10
Blødningen blir bare kraftigere. :trist2:Blør såpass at jeg må bruke truseinnlegg og skifte det ut ofte. Har begynt å krampeliknende smerter i nedre del av magen også, og jeg har jo opplevd en SA tidligere så jeg vet hvilke smerter det er snakk om og mengden blod. Selv om jeg vil krysse fingrene og håpe på det beste, vet jeg egentlig hva som er i ferd med å skje og det er forferdelig tungt. :trist:

Jeg ble helt knust forrige gang og det tok veldig lang tid før jeg ble meg selv igjen, orker virkelig ikke gå gjennom det en gang til.. :lei_seg:

Lita84
12-05-2009, 14:14
Uffda, krysser armer og ben, legen din ville ikke sende deg til UL da? Eller mente han det var for tidlig? Lykke til!

nøstebaby
12-05-2009, 14:32
Uffda, krysser armer og ben, legen din ville ikke sende deg til UL da? Eller mente han det var for tidlig? Lykke til!

Hun mente det var for tidlig iom at jeg bare er 5+4 uker på vei.. Gyn hadde nok bare sett ett egg i så fall sa hun.

Fairy
12-05-2009, 14:42
Masse klemmer herifra og krysser for at det kan gå bra :comfort:

nøstebaby
12-05-2009, 15:00
Jeg har abortert. Det kom ut en stor klump nettopp, ca 2 cm lang. Dette er akuratt det samme som skjedde sist. Det var dette jeg fryktet. :leiseg::lei_seg::leppe::cry::cry::cry:

Også akkuratt i dag som jeg har bursdag..

Lita84
12-05-2009, 15:07
Nei og nei så trist, Julievicca :leppe: FOr en frykelig ting som skulle skje på bursdagen din (gratulerer med dagen uansett :klem: ). Ta bare på hverandre, og lykke til videre..

:sukk:

minimarken
12-05-2009, 15:09
:sniker:
nei og nei så grusomt, og så på bursdagen din.
sender deg masse gode tanker :comfort:

Fransiscka
12-05-2009, 15:12
Nå ble jeg kjempetrist. herregud så urettferdig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :( :( :(
Mitt hjerte gråter for deg nå! Dette var ikke hva vi ville høre!!! :(
Blir du videre utredet nå, om hvorfor du har mistet to ganger på rad nå, eller må det en gang til, til?
Ble veldig lei meg nå.
Dette var trist.

Klem

CTM
12-05-2009, 15:13
:sniker:
nei og nei så grusomt, og så på bursdagen din.
sender deg masse gode tanker :comfort:

Signerer! Håper du har folk rundt deg! :klemme:

Pysjen
12-05-2009, 15:31
Å nei ikke igjen. Uff så ufattelig trist. Håpet veldig på et hyggeligere utfall.
Du skal tilbake og bli her lenge.
:comfort:

henni
12-05-2009, 16:00
Føler virkelig med deg :comfort:

Caramba
12-05-2009, 21:07
Å nei så utrolig trist, blir skikkelig lei meg på dine vegne :klemme:
Det var jo ikke sånn det skulle gå. Også at du har bursdag og i dag, uff for en trist opplevelse.:stakar:

Hannemor3
12-05-2009, 21:34
Hei,

Føler med deg.:stakar:
Vet godt hvordan det føles. Jeg har ikke hatt SA men MA, 3 ganger på 10 mnd. Fosterutviklingen har stoppet opp i uke 5-6 men kroppen har ikke ryddet opp selv så jeg måtte inn hver gang og ta utskrapning. Desverre så får man ingen utredning før man har mistet 3 ganger på rad. Det er ikke unormalt før den 3 gangen. Jeg gikk til en privat praksis etter min 3 MA og fikk god oppfølging med UL og full sjekk av livmor, mase blodprøver og lovnader om oppfølging ved ny graviditet. Det ble ikke funnet noe feil, men nå som jeg ble gravid igjen fikk jeg progesteron støtte (Cyclogest) og UL ca hver 14 dag. Det har ikke vært spesielt dyrt (medesinene har kostet endel, men alt etter at jeg ble gravi har vært gratis). Ikke meningen å kuppe tråden, men vet at jeg søkte som en gal etter alle som hadde opplevd SA eller MA flere ganger og som det gikk fint for senere.

Ta godt vare på deg og dine. Det er lov til å være trist og sørge litt over det som ikke ble, selvom det er tidlig i svangerskapet.

Hannemor3 (som er 13+4)

Bonsai
12-05-2009, 22:14
Usj. Det er det jeg sier til alle legene og lab.personellet på jobben; man må vente til tiden går ut før man gir resultatet. :mumle:

Utrolig trist at det ikke gikk som det skulle denne gang. Ønsker deg lykke til med neste forsøk.. :klemme:

Steinbukk-jenta
13-05-2009, 00:17
Ville gi deg en stor klem og si at jeg føler med deg...

litjpia2
13-05-2009, 09:46
Så utrolig trist å høre!

Jeg mistet selv 2 ganger på rad... MEN så fikk jeg hjelp.
Gå til legen din og få han/henne til å sjekke stoffskfitet ditt. Be han ta TSH og T4. Det er kun små forandringer som skal til for at noe KAN gå galt..
Ikke alle leger kan så mye om dette, men det er viktig altså.

Jordmoren jeg går til sier at det er først nå de er blitt oppmerksomme på hvor stor betydning stoffskiftet har på graviditeten hos enkelte.

Sist jeg mista så startet jeg direkte opp med Stoffskiftemedisin pga det var i grenseland til lavt.. Testet positivt på første prøveperiode etterpå og fikk ei velskapt jente. Går på samme medisin denne gangen også og det har gått bra hittil.

Norsk Thyroidea forening har også gode sider om dette med stoffskifte og graviditet.

nøstebaby
13-05-2009, 11:47
Takk for alle fine innlegg og trøstende ord. Gyn avd på sykehuset her har ikke mulighet til å se på meg før i morgen kl 13.00. Så da må jeg gå å vente enda ett døgn ! :stønn:

Har blødd ut store klumper, men kun en 2-3 stk. Prøver å være litt optimist og tenke at det ikke er over før det er bekreftet, selv om jeg vet at en SA ikke er til å ta feil av. Det eneste som mangler er de store blødningene og magesmertene. Har ingen smerter, kun små blødninger, trenger ikke bruke bind, bare truseinnlegg. Men tidt til ofte kommer det ut en slimklump/koagler greie.. Vet ikke hva jeg skal tro, men velger fortsatt å ikke ta sorgene på forskudd.

Uff, dette er virkelig hjerteskjærende! :shock:

Fairy
13-05-2009, 19:55
Ei venninne av meg opplevde det samme som deg og fikk beskjed om at hun hadde mistet. Så da hun skulle til utskrapning, fant de et foster med bankende hjerte. Og det barnet lever i beste velgående i dag :klemme:

De trodde at det muligens hadde vært en tvilling som hun hadde mistet.
:kryss: for deg i morgen

Tidl. bruker
13-05-2009, 20:05
Huff, så trist. :(

Lea
14-05-2009, 00:54
Takk for alle fine innlegg og trøstende ord. Gyn avd på sykehuset her har ikke mulighet til å se på meg før i morgen kl 13.00. Så da må jeg gå å vente enda ett døgn ! :stønn:

Har blødd ut store klumper, men kun en 2-3 stk. Prøver å være litt optimist og tenke at det ikke er over før det er bekreftet, selv om jeg vet at en SA ikke er til å ta feil av. Det eneste som mangler er de store blødningene og magesmertene. Har ingen smerter, kun små blødninger, trenger ikke bruke bind, bare truseinnlegg. Men tidt til ofte kommer det ut en slimklump/koagler greie.. Vet ikke hva jeg skal tro, men velger fortsatt å ikke ta sorgene på forskudd.

Uff, dette er virkelig hjerteskjærende! :shock:

:kryss:Jeg krysser alt jeg har for deg!Dette har jeg også vært igjennom.
Jeg var så heldig nå sist gang at jeg hadde tvillinger uten å vite det, så
her vokser magen enda.Jeg håper for deg!!! Ikke gi opp!!!:klemme:

Lita84
14-05-2009, 21:29
Har du vært på sykehuset i dag?

Lea
14-05-2009, 23:44
Hvordan gikk det i dag?
:sparke: