Vis full versjon : Røde hunder!!
lille broren min har fått røde hunder og jeg tror ikke det er noen fare ettersom jeg er vaksinert men lurer på om ungen kan få det selv om ikke jeg får det??
tenkte kanskje noen av dere hadde vært borti det,ellers så skal jeg på kontroll i morra da sa.
Blir bare litt bekymra for den lille:(
:findag: alle sammen!
:klem: fra oss
Hei du!
Det tror jeg ikke har noenting å si, det har jeg ialle fall aldri hørt om.............:)
Lykke til hos legen i morgen!
Polyanna
13-08-2002, 02:39
Jeg TROR at så lenge du er vaksinert så er det trygt, men røde hunder har jeg hørt så mye skummelt om at jeg ville ligget laaangt unna lillebror til jeg fikk høre fra legens egen munn at du er trygg....
Det blir tatt prøver i begynnelsen av svangerskapet og da står det på resultatet om du er immun mot røde hunder. Er du det skal det ikke være noen fare.
Men det er jo greit å holde seg på den sikre siden og snakke med legen først.
Robyn, 35+2
Hold deg unna broren din i alle fall til du har fått pratet med legen. I og med at du er vaksinert så bør du jo ha antistoffer i kroppen, men det er ikke verdt å ta noen sjanser.
Hvis jeg ikke husker helt feil så er det spesielt i første trimester at det er svært ille å bli smittet av røde hunder. Faktisk så vil de fleste leger anbefale kvinnen å ta abort fordi skadene på den lille vil bli så store. Nå som vi er kommet såpass langt i svangerskapet er jeg ikke sikker på at det er så farlig, men som sagt så synes jeg du skal holde deg litt unna broren din til du har fått klarsignal fra legen din.
lykke til og god bedring til lillebror
klem fra Mormona T-19
Trodde datteren min hadde fått det søndag,masse røde prikker som bare ble mer og mer av...
Ringte legevakten,fikk beskjed om å dra rett på Barneklinikken på Haukeland. Det gjorde vi,jeg med struttende mage og hun som etterhvert så ut som en legokloss :uff:
Legen sa at ettersom at vi begge er vaksinert,så er det ingenting å være redd for. På blodprøvene legen tok første gang,står det at jeg har rubella antistoffer påvist.
Ble mektig bekymret før det,men slår meg til ro med den meldingen. Datteren min fikk heller ingen diagnose røde hunder,prikkene er på vei tilbake og jeg velger å tro at hetebølgen vi har hatt er årsaken. Det sa legen også!
:findag:
Klem Anne M + lillegutt 33+4 :baby:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.