PDA

Vis full versjon : Får dere til å puste, Desemberjenter?

Alva
07-09-2002, 01:19
Åhhh, kjenner jeg blir både sint og irritert, for det er umulig å kunne puste normalt nå...! :(
Går greit om jeg ligger, men når jeg sitter, synker ofte ryggen litt sammen, og magen tar i helt under ribbeina, og presser så jeg ikke får fylt lungene ordentlig med luft...
Skal vi virkelig ha det slik i 3 mndr framover? Har dere andre det slik? Blir nesten småsur av dette, er ikke noe kos å sitte i sofaen en helgekveld mer...! :sint:
Åsså har den lille krabaten insistert å ligge på høyre side med en bitteliten fot oppunder ribbeinet, og det er jo fryktelig godt da! :uff: Kan ikke skjønne hvorfor h*n liker å legge beina der, må vel være ekkelt for h*n og?? :???:

Hilsen Alva, som oppfører seg sutrete, og begynner å se fram til å få månedene september, oktober og November overstått ...!:gal2:

Kikkan
07-09-2002, 14:33
Jeg har problemer med å puste hvis jeg sitter foroverlent, eller bøyer meg framover for å knytte skolisser eller noe. Men ellers når jeg sitter med rett rygg, eller går/står så går det greit. Merker at det blir mindre plass for å puste rett etter at jeg har spist også, men det er ikke plagsomt enda.
:findag:

Teddy :)
07-09-2002, 17:04
Jeg har ikke merket noe spesielt til det, nei... Synes bare det er så utrolig ubehaglig å ha pupper som henger over magen. Er ikke vant til det, jeg... Gleder meg til mage og pupper er i normal størrelse igjen...
Jeg også håper de tre høstmånedene går fort :)

Klem Teddy, 26 uker i dag :)
Termin 15. desember

susse
07-09-2002, 18:24
Ikke så ille annet enn når jeg lener meg forover, og rett etter jeg har spist.Hadde sikkelig liten lungekapasitet på slutten sist, og gruer meg til den følelsen kommer om litt.....men sånn er det bare, godt at barna våre vokser !!!:D

abby
07-09-2002, 21:15
Dette hørtes da ubehagelig ut! Foreløpig kjennes det ok ut, blir bare mer anpusten....:uff:

Håper det bedrer seg for dere som ikke får puste!!

Steinbukk
08-09-2002, 02:30
Foreløpig går det fint dersom jeg sitter med strak rygg, men favoritt stillingen på sofaen er borte for lenge siden.

Gleder meg til vi får ny om noen uker, da får vi armlener og hjørnesving...blir deilig!!!

Ellers så sliter jeg med å få på trange sokker og å knytte sko (når jeg må bøye meg lenge)

Har laget en ny stilling hvor jeg løfter foten "vannrett" opp fra gulvet...da går det fremdeles greit. Komme seg opp fra gulvet er helelr ikke som det en gang var...enda er ikke magen så fryktelig stor ennå. Skal måle på kontroll på Mandag...spent på om den har vokst mye?

Steinbuk & :baby: 24+4 (UL 23+6)

Lykke
08-09-2002, 20:27
.. heisann ! Ja, jeg skjønner hva du mener ,Alva. Det er liksom ikke plass til lungene lenger, særlig når jeg ligger og skal sove. Merker det også når jeg sitter . Har tenkt på om det skal være slik i 3 mnd til, men trøster meg med at de siste ukene legger ungen seg "ned" og da blir visst presset på lungene mindre , sier de (JM og andre).

Lykke, termin 4. des. :baby:

Kula
09-09-2002, 16:56
Puste dypt er ikke lenger en ting som går automatisk nei. Her må det tiltak til for et skikkelig magadrag! Favorittstillingen er her bena ut, og magen mellom bena, og lene seg forover. Upraktisk når man sitter 7 1/2 time på jobb foran pc. Ellers så er det å snu seg hver halve time natten igjennom fordi det verker noe så inni.....akkurat der ja, i ryggen, og det blir man jo ikke akkurat i bedre humør av. Men så sparker lillegutt litt da, og da er alt liksom i orden igjen.:)

sanna
13-09-2002, 16:19
Har samme problemet - særlig i går kveld var det ille! Jeg er bare 154 cm høy, og har dermed ikke akkurat stor plass for babyen å boltre seg på.... Så jeg hiver etter hvert eneste magadrag - ikke akkurat behagelig! Får litt panikk ved tanken på å ikke kunne puste skikkelig på tre måneder!

Millien
15-09-2002, 11:57
Jeg merker det beste i motbakke.Har gjort det de siste to månedene!! Men det sies at det blir verre for hvert svangerskap.Ikke vet jeg,men av mine tre svangerskap er dette det tyngste fysisk.:leiseg:
Gjett om jeg gleder meg til vinteren i år??!!!Er så utolmodig som aldri før.:birth:

Sine
15-09-2002, 16:33
Høyden er vel av stor betydning her, tenker jeg. Jeg er 175 cm og kjenner ikke noe til det dere skriver om her (heldigvis). Jeg føler meg nesten som vanlig, jeg bortsett fra atmagen er litt hardere enn ellers. Har alltid hatt litt mage, så jeg er vant til at den stikker noe ut. men jeg kan fremdeles trekke pusten så dypt jeg vil og bøye meg som jeg vill. Får tærne opp til hodet ennå.

Og nå ser jeg at jeg skal være takknemlig for dette, for det dere sliter med vil jeg helst ikke ha på lenge ennå.

god klem til dere alle.

Sine 26+0