Vis full versjon : Noen som har råd mot svangerskapskløe?
Jeg ble tidlig i svangerskapet plaget av intens kløe, da spesielt på lårene. Så gikk det over en stund, men nå har det kommet tilbake for fullt, over hele kroppen. Det begynner om kvelden når jeg har lagt meg, jeg blir liggende i timesvis å klø, noe som naturlig nok går utover nattesøvnen. Noen ganger er det så ille at jeg må stå opp å dusje og smøre meg med bodylotion. Dette hjelper for en liten stund, men rekker jeg ikke å sovne på den stunden er det på'n igjen. Noen som har gode råd for å lindre kløen, begynner å bli litt desperat her...
Det finnes midler legen kan gi, men det krever resept. Nå vet ikke jeg hvor langt på vei du er, men har du forresten fått tatt blodprøver for å sjekke at dette ikke er den alvorlige typen svangerskapskløe?
Er i uke 32 nå. En stund siden jeg tok blodprøve, da var den grei. Må lese meg opp litt på svangerskapsforgiftning, skjønner jeg.
Uff, stakkers deg :klem:
Jeg har svangerskapskløe nå for 3 gang, og det er helt grusomt. Jeg har fått polaramin av legen, noe som funket lenge(ikke nå lengre). Jeg klør over hele kroppen og intenst inni hender og under beina. Dessverre er det ikke noe annet en tab som har funket...Jeg tar regelmessig prøver av lever og gallesyre for å passe på at de ikke er altfor høye. En kan en bli satt igang før termin om det blir farlige høye tall.
Du bør være obs på kløe inni håndflatene og under føttene, for det kan være tegn på at du er i ferd med å utvikle den farlige typen svangerskapskløe, som indikerer at noe ikke stemmer med leveren/gallegangene din og måten kroppen håndterer avfallsstoffer på.
Jeg har også begynt å klø på lårene/leggene den siste uken. Er det sånn hos deg at det blir som noen rød små kaker? Som f.eks når man har elveblest. Jeg prøver ikke å klø, men det er innmare vanskelig! :rabla:
K@roline
23-05-2009, 19:28
Hadde svangerskapskløe i mitt forrige svangerskap, fikk noen piller, men synes ikke de virket i det hele tatt. Ett kjerringråd er å koke opp vann, og drikke det lunket. Roer vist leveren og renser den. Det virket litt på meg, men var ikke det opptimale på meg, men vi er jo forskjellig:jupp:
Jeg har også begynt å klø på lårene/leggene den siste uken. Er det sånn hos deg at det blir som noen rød små kaker? Som f.eks når man har elveblest. Jeg prøver ikke å klø, men det er innmare vanskelig! :rabla:
Nei, det vises ikke på huden hvor det klør, det er "all over". Bruker å hovne opp etter en stund, men det tror jeg er et resultat av kløingen, ikke en årsak. Elveblest kan jeg også få, men da som regel etter å ha spist jordbær eller citrus-frukter.
Du bør være obs på kløe inni håndflatene og under føttene, for det kan være tegn på at du er i ferd med å utvikle den farlige typen svangerskapskløe, som indikerer at noe ikke stemmer med leveren/gallegangene din og måten kroppen håndterer avfallsstoffer på.
Ja, men det er det jeg synes er så rart, for det er ikke spesielt inni hendene og føttene, det er overalt! Jeg leser om det du beskriver, men finner ikke noe info om generell kløe. Frustrerende.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.