PDA

Vis full versjon : Gravid eller ikke?

Rainbow_Girl
12-04-2003, 14:41
hei på dere jenter....
ja nå har jeg registrert meg her..trodde ikke man måtte det for å skrive en meld her på spørsmål fra snart gravide...men men..

spørsmålet mitt er jeg skulle hatt mensen på mandag...da var det 32 dager siden sist mensen ...

mensen har nå fortsatt ikke kommet.. jeg tok en cb test på torsdag kveld...å da kom det fram en skyggestrek ..veldig svaaaaaaaak men det var nå en strek der...

selv skjønner jeg ingen ting..er jeg gravid eller ikke?????
har ingen symptomer heller...bortsett fra at ikke mensen kommer....å kanskje litt mensen murringer
men er 5+1 i dag da hvis jeg er gravid så er vel kanskje litt tidlig...

må vel ta en test i morgen men håper noen kan svare meg så fort som mulig...

:)

kos og klem fra Rainbow

Tidl. bruker
12-04-2003, 15:27
en strek er en strek...
LYKKE TIL!!:D

Rainbow_Girl
12-04-2003, 16:45
hei igjen..tar gjerne imot flere svar jeg :)

Thalia
12-04-2003, 16:51
Min strek var så svak at jeg nesten måtte bruke lupe for å se den, men gravid var jeg! Tok en test uken etter også, og da var den mye tydeligere. Det er jo hormoner som gjør at det slår ut på testen, og i begynnelsen har man lite hormoner i blodet. Dette er så forskjellig fra kvinne til kvinne. Jeg har i hvertfall hørt at det er umulig å få strek, uansett svak eller sterk, dersom man ikke er gravid.

MokkMokk
12-04-2003, 16:54
Det kan jo hende du har hatt EL senere enn du tror, slik at syklusen din har blitt noe lenger?
Dermed vil jo testene også slå ut senere, for da vil du ikke være så langt på vei ennå. (Om EL kommer senere enn ca. dag 14 syklusen, så kan man ikke telle uker + dager fra siste mens' første dag, siden det jo er befruktningstidspunktet som bestemmer fosterets alder. Selv hadde jeg EL på dag 23 i syklusen, så dette har jeg selv erfart ;))

Så sant du ikke er 100% sikker på når EL var, så ville jeg ventet en dag eller to til jeg, og tatt en ny test om ikke tanta kommer.
Krysser fingrene for at streken er sterkere neste gang!

Symptomer behøver du ikke ha, det er mange som er gravide uten spesielt med symptomer, ihvertfall i starten.
Tvi tvi! :kidoki:

Klem,
verene 31+0

Magedutti
12-04-2003, 21:27
Min strek var heller ikke så sterk,men det var en strek :)
Testet i uke 4 før jeg skulle ha mensen.

Krysser fingrene for at det klaffer for deg!! :klapp:

Lykke til!! :)

K@roline
13-04-2003, 01:31
Du er nok gravid. Jeg tok også tok en cb test, der var det en svaaak strek, men jeg var gravid jeg... Lykke til...

:findag:

Sweet Candy
13-04-2003, 01:55
Ja, du er nok gravid :) Jeg fikk også en VEEELDIG svak strek da jeg testet første gangen, lurte veldig på om den var gyldig eller ikke, men det var den!!! I dag er jeg 12 uker på vei!

Rainbow_Girl
13-04-2003, 03:01
hei igjen..
takk for alle svar...
tok en quick respons test i dag å den viste negativt....:leiseg:
men har hørt mye rart om den testen .... + at den slo så vidt ut på en som var nesten 3 mnd på vei ....

selfølgelig var dette forferdelig å jeg brast i gråt men nå har de på snart gravid nesten klart å overtale meg....så får vel ta en ny cb test i morgen ...
synes det er så rart at jeg fikk den streken på cb på torsdagen hvis jeg ikke er gravid....

hva tror dere???

kos og klem fra Rainbow :)

Rainbow_Girl
13-04-2003, 14:52
jaja da må jeg takk for meg for denne gang...fordi den testen jeg tokk i dag (cb ) var også negativ¨...

skjønner ikke noe annet en att den testen jeg tok torsdagskvelden må ha hvert feil...

mensen skulle hvert her på mandagen å den er fortsatt ikke kommet......

tak for svarene alle sammen ....

kos og klem fra en tris rainbow

Rainbow_Girl
14-04-2003, 18:02
jaja tenkte bar ejeg skulle informere dere om at mensen kom i dag ..så vet ikke hva som har skjedd i kroppen min jeg ...vil helst slippe å tenke på det....

takker dere alle for svar å håper jeg kommer tilbake på snart mamma snart....

kos og klem fra Rainbow :)

Janis
14-04-2003, 22:19
Uansett, lykke til videre Rainbow_girl!!
:klapp: :klapp:

Ceni
20-04-2003, 19:28
En strek er en strek, uansett hvor svak eller sterk den er.
Du er nok gravid ja...
Lykke til