Vis full versjon : Blødning etter samleie
Puspersille
26-05-2009, 13:52
Er det veldig vanlig?
Kan legge til at morkaka ligger lavt og dekker åpningen.
:sparke:
Er det veldig vanlig?
Kan legge til at morkaka ligger lavt og dekker åpningen.
:sparke:
Fikk nettopp vite at min morkake også ligger lavt og dekker åpningen. På ordinær ul spurte jordmor om jeg hadde opplevd blødninger og at jeg kanskje måtte regne med å få det nå som jeg er lengre ut i svangerskapet:urk::noia::shock: Av den grunn blir det nok ikke så mye sengekos på den måten på meg fremover. Tør ikke ta sjansen på å få nesten hjerteinfarkt av å oppleve blødninger, selv om de skulle være helt ufarlige. Om jeg skulle oppleve blødning skulle jeg kontakte føden, så det burde du også gjøre. Skal til jordmor i mogen og vil diskutere det nærmere med henne.
:klemmer:
Ja, blødning etter samleie er ganske så vanlig. Dersom morkaka ligger over åpningen, vil det være enda vanligere.
Puspersille
26-05-2009, 16:11
Har snakket med føden nå og de mente jeg skulle se an om det ga seg utover ettermiddagen. Om det ikke gir seg måtte jeg inn for en sjekk.
(Har blødd tidligere i dette svangerskapet også, men ikke så mye som nå...)
Snapplemom
26-05-2009, 19:00
Er det farlig om morkaka ligger over åpningen?
Er det farlig om morkaka ligger over åpningen?
Den trekker seg ofte oppover når livmoren vokser. Hvis den ligger over åpningen når babyen skal ut, må man nok regne med keisersnitt.
Ingeborg: Håper ikke du får flere blødninger nå :klemme: Jeg hadde jo mye slikt både i forb. med samleie og utenom i forrige svangerskap. Denne gangen har jeg ikke hatt noen blødninger *bank i bordet*
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.