Vis full versjon : Hva gjør dere som er sykemeldt?
Jeg er sykemeldt pga bekkenløsning og går da hjemme hele dagen. Kan bli ganske kjedelig etterhvert, men jeg prøver ihvertfall å finne på litt.
Har begynt å lage julegaver (ja jeg vet jeg kan virke gal :gal2: ) Det er det flere som har sagt til meg... men hva annet kan jeg finne på da. Husarbeidet hjelper min kjære samboer meg med. Det er heller ikke så veldig mye av det jeg klarer. Bekkenet klager endel hvis jeg prøver å gå eller gjøre for mye. Da blir jeg nesten verre enn ei gammel dame på over 80 år........ :uff:
Har desverre ikke så mange i mitt nærmiljø heller som jeg kan besøke. Flytta litt langt når jeg først fant på å flytte fra Østfold.
Hva gjør dere andre som er sykemeldt?
Jeg _prøver_ å slappe av. Er 50% sjukemeldt og arbeider denne uka 2,5 timer per dag. Synes likevel dagene blir alt for korte, men det kan kanskje skyldes at jeg har ei datter på 3,5 år ..? :cool:
Gjett om jeg kjenner meg igjen, da!! :o
Syns selv jeg har vært mer hjemme enn på jobb siden jeg ble gravid, og det er nok ikke så langt fra sannheten heller.
Det verste er egentlig at jeg har fått beskjed om å slappe helt av, og i tillegg slår hodepinen til hvis jeg ser mer enn et par timer på tv om dagen. Lite å finne på i heimen, da ja. Og så må jeg bare sitte og se på alt som burde vært gjort, uten å få lov til å gjøre noe av det!!:sint:
For min del har det resultert i at jeg har fornyet bibliotek-lånekortet mitt, som gikk ut for mange år siden. Og alle venner som har ferie hjemme, eller har lang sommerferie fordi de skal studere, har fått besøksplikt for å holde meg med selskap. Et par av dem er så godt "trent" nå at de begynner å rydde ut av oppvaskmaskinen med en gang de kommer inn døra.... :blush:
Har ingen fantastiske ideer å gi deg, men du har min fulle sympati og medfølelse. Vi er ihvertfall flere som deler kjedsomhetens skjebne. (Skulle virkelig ønske at jeg hadde en stillesittende hobby akkurat nå.... :uff: )
Masse trøsteklemmer fra Tifa, som sniker seg innom ifra Novemberklubben.
Blitt sykmeldt i dag, jeg også, så nå er jeg og en av de som skal gå hjemme og trø uten å helt vite hva jeg skal ta meg til... :uff:
Legen sykmeldte meg for bekkensmertene mine, lengre enn jeg hadde trodd, så her blir det stille stunder en tid, ja... Savner flere tips om hva andre skal bedrive tiden med, jeg også :)
Tidligere bruker
13-08-2002, 18:05
Så du ble sykemeldt Alva!!
Du får prøve å slappe av nå da og bli bra igjen:)
Lykke til;)
Amadala 22+1
Sniker meg inn fra februarklubben med et lite tips....
-Lage scrapbook/album!
Det er stillesittende (stort sett) og artig å fordrive kjedelige timer med.
Victoria
13-08-2002, 23:57
Har vært sykemeldt siden mai, men har egentlig ikke gjort noe fornuftig av den grunn. Det er jo liksom ferietid uansett. Savner venninner å være sammen med på dagen, slik det var i studietida. Hadde jeg ikke hatt hundene hadde jeg nok blitt smårar :gal2:
Har så smått begynt å lage smykker til familie og har akkurat begynt å ta opp hobbyen med akrylmaling. Prøvde å brodere litt, men jeg er så håpløs med slike ting.
Det jeg _har_ gjort er å lese. Jeg har sikkert lest tusenvis av sider siden mai og har også vært en del på biblioteket. Og så har jeg sortert klær, smykker, sminke, bøker - ja, you name it. Reneste arkivaren. Jeg er overhodet ikke huslig og vi har en vaskehjelp (anbefales på det varmeste! Vi har aldri kranglet så lite som etter vi fikk vaskehjelp. Hun kommer en gang i uka og tar helgevasken), men jeg har blitt mye flinkere til å ta tak i saker hjemme enn da jeg jobbet. Jeg liker å lage mat og mannen har blitt utsatt for mange eksperimenter de siste månedene, noe som har resultert i at han har lagt på seg :p
Og så er det internett da. Mang en time har blitt tilbragt foran PC'n. Eller TV'n.
Skulle ønske at jeg var litt mer aktiv. At jeg kunne trent mer eller gjort noe fornuftig som å ta et språkkurs eller noe. Men tida går liksom så fort at jeg får ikke tid. Lurer på hvor den blir av, siden jeg egentlig ikke _gjør_ noe :???:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.