Vis full versjon : Piercinger
Vet noen hvordan det er med piercinger når man er gravid? Har hørt at man bør ta ut alt man har av piercinger, men hverken jeg eller noen av veninnene mine har fått noen beskjed om det. Vet jo at man må ta ut den i navlen når magen begynner å vokse, men hva med de andre? Har en i tungen...
Bee
:findag:
Kom på en liten ting til som jeg bekymrer meg litt for...
Min mor mistet et barn i ca. 2 mnd...Er det større sjangs for at det skjer med meg da? Er det noe som kan være arvelig?
Bekymrer meg nok litt for mye for tiden...Er vel disse hormonene...
Bee
Chickxsy
14-04-2003, 01:30
Hm. Mage-piercing er vel en logisk grunn til å ta ut... men jeg ser ingen grunn til å ta ut nesedobben min. Det er ikke som om den er i veien for noe, og ikke har jeg hørt noe fra hverken lege eller jordmor heller, så den blir der den er.
Forglemmegei
15-04-2003, 01:55
Kan tenke meg at hvis man ikke klarer å holde de rene (frie for infeksjoner) så er det nok lurt å ta de ut! Men, det gjelder jo når man ikke er gravid også!! Kjipt med blodforgiftning;) Ingen tar vel ut øredobber fordi de er gravide, hvorfor da nesedobb?? Ja, eller en stang i tunga?? Er det ingen fare for infeksjon så spiller det vel ingen rolle hvor hullet er!! :)
Når det gjelder den i navlen så fikk jeg vite i da at den bør tas ut ganske tidlig for å unngå strekkmerker akkurat der!! Huden har visst en tenden til å bli veldig tynn fordi stangen/ringen presser huden... Venninna mi tok den ut når magen hadde begynt å bli stor, hadde ingen strekkmerker da, men de kom en stund etter!! Kjemperøde merker akkurat ved hullet på oversiden!! Ble stykt! Ei venninne av henne igjen ventet enda lengre og ble desto styggere på samme sted!!
Så da bør jeg vel fjerne mitt fine kors snart, da..Hmm...
Angelique
23-04-2003, 11:50
Jeg har ikke tenkt å ta ut min navle piercing ennå ihevrtfall
Har faktisk tenkt å ha den så lenge som mulig jeg!
Foreløpig er det ikke noe strekkmerker eller noe.Ser bare helt fint og vanlig ut.
Har en stang der.
Vet om mange som har hatt den der hele tiden og det har blitt like fint etter fødselen.
Dette er nok veldig individuelt.
Jeg har tenkt å la min navle-piercing (stang) bli der den er så lenge som mulig. Ikke noe strekkmerker har jeg fått heller ennå pga den. Er 26+5 i dag. Tar den ut før fødselen, for sikkerhets skyld. I tilfelle den er i veien eller at det plutselig blir keisersnitt.
Det andre spm om sa er arvelig... mye annet er arvelig i forbindelse med svangerskap i hvertfall. Bl.a. strekkmerker, raske fødsler, vektoppgang o.l. Har ikke hørt om sa er det, men...
Nre 26+5
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.