PDA

Vis full versjon : Frisering av ulldotten!

Filifjonk
13-04-2003, 20:28
Jeg pleier vanligvis å være veldig nøye med friseringen av min unevnelige ulldott. Men nå begynner bekkenløsningen og magen å bli et nevneverdig hinder for slike syssler. Jeg har spurt min mann om assistanse men han er redd for å skjære av meg både indre og ytre uneveligheter så han stormer ut av rommet hver gang jeg antyder at dotten trenger klipp. Flere som har det sånn. Jeg hater at håret gror i vill urorden. Men jeg blir vel lagt inn på føden med den urskogen nok en gang.. dersom det ikke finnes enklere metoder for hårfjerning enn barberhøvel..

Noen som har prøvd hårfjerningskrem?

Janis
13-04-2003, 20:54
Har det akkurat som deg.....hehe...
Ikke mye lett å fa frisert den delen av kroppen, nei. Må be om hjelp jeg også. Jeg har ikke sett den delen av meg selv på en god stund... Jeg gjør mitt beste på å gjøre det selv når jeg ligger i badekaret. (hadde noen sett meg prøve på det der....)
Tror ikke det er noe særlig lurt å bruke hårfjerningskrem. Det er jo ikke noe enklere å bruke. Ikke er det noe særlig å få inn i seg heller. Vet ikke om det finnes en krem som er beregnet for det bruket?
Må nok fortsette å mase på :bryn: !

:findag:

charlie
13-04-2003, 21:20
....ute av sinn!! :D

:findag:

Isemor
14-04-2003, 00:58
Jeg er avhengig av å være velfrisert på "der nede" føler meg ustelt hvis ikke..hehe alt blir vel en vane:cool:
Jeg er ikke mer enn 11+2 men jammen sliter jeg med å se hva jeg driver på med der nede:blush:
Men manne har meldt seg frivillig,han var ikke vanskelig å overtale:D han ser vel sitt snitt til andre ting i samme slengen*LOL*:bryn:
Blir vanskeligere og vanskeligere etter hvor større jeg blir,så dette blir nok hans jobb framover:D

Klem Isemor 11+2 idag

Gyda
14-04-2003, 01:21
Her er det gubbens jobb hele året;)
Men for all del, ikke prøv med noe hårfjerningskrem!!! Det prøvde jeg for maaange år siden, og det er det vondeste jeg noen gang har gjort. Tok mange uker før ting ble "normalt" der igjen. Sårt og rødt og klarte nesten ikke sitte:eek:

mocca1
14-04-2003, 10:27
Gubben min ville aldri i livet hjulpet meg i alle fall! Hmm... Hva skal jeg gjøre med han da??:uff:

Hårfjerningskrem anbefales ikke.. Det har jeg prøvd flere ganger..

Men mange bruker jo maskin.. Kanskje det er en ide?

Pepsi
14-04-2003, 10:36
Hos oss har det alltid vært mannens jobb (og det ender alltid med noe mer ;) )

Filifjonk
14-04-2003, 11:16
Ikke høvel, ikke barbermaskin.. ( ser jo ikke noe mer med den da) og ikke hårfjerningskrem.. hmmm. Den eneste metoden som står igjen da er ...vræl!!!! NAPPING!!!!!! Nei, gud bevare meg.. innfør heller fredningsrestriksjoner over skogen!

Men finnes det ikke hårfjerningskremer spesielt for det derre unevnelige området da????

Qatrine
14-04-2003, 11:36
På en skjønnhetssalong kan du ta bikinilinjen med voks. Jeg har aldri gjort det selv, for det er sikkert forferdelig vondt, men du får et veldig bra og langvarig resultat.

Er du tøff nok?;)

tiger
14-04-2003, 11:55
Kondomeriet selger et hårfjerningsmiddel for "unevnelige steder"...
Hør med dem!

Hadde planer om å prøve det selv,
men det er utsolgt til stadighet.
Er visst veldig populært....

cat71
14-04-2003, 12:47
Heisann Filifjonken! Vil på det sterkeste advare mot å bruke hårfjerningskrem der nede. Slimhinnene våre er nok på "tuppa" som de er allerede om vi ikke skal putte på litt ekstra "syre". Jeg har prøvd det én gang, og aldri mer - sårt, ømt, hovent og vondt. Nei, barberhøvel er tingen og ekstra sensitivt skum + ASSISTANSE! Mannen min er flink, når vi har god tid til både det ene og det andre ;) Men akkurat nå er jeg litt treig, både med å ha lyst og å lokke/lure for å få til ny "sveis", så jeg vurderer også totaltfredning. Hårfjerningskrem er ok, i bikinilinjen... Catrine (11+0)

tigergutt
14-04-2003, 14:22
Jeg har prøvd voksing av bikinilinjen i salong. Dat var j..... vondt, men vert det.
Det skal jeg spandere på meg igjen til sommeren. Det kostet 400,- og jeg var hårfri i nesten 4 uker!

Ellers så har ikke magen blitt så stor at det er noe problem enda.

20+4

Filifjonk
14-04-2003, 16:20
Jeg tror jeg skal prøve den varianten til kondomeriet jeg.. Jeg har ikke planer om å døtte kremen oppi jeg da eller kline den utover slimhinner, skal bare ha vekk litt av urskogen i ytterkantene. Resten får få en grov stuss med saksa. Kan hende min mann tør det. Voksing .. erru sprø.. ikke denna jenta! Jeg har prøvd det på legga og jeg brant i flere uker etterpå. Ittno voks innafor trusekanten min nei.

Tidl. bruker
14-04-2003, 18:10
Slenger meg på at hårfjerningskremen ikke skal "dyttes" oppi noe som helst sted da det vokser fint lite hår der så vidt jeg vet... Synes krem er et bra alternativ for høvel og har aldri vært noe problem for meg.

Salong er nok tingen for den som er tøff nok til det tror jeg......

Har prøvd voks en gang selv ( "Gjør det selv" greie) og det anbefales IKKE.... Var skikkelig vondt og ingenting ble borte så og si :sint:

Miriam
14-04-2003, 18:57
Jeg har brukt hårfjerningskrem, og det gikk helt fint!
Valgte da den typen som det sto extra sensitive på. (Veet) :)

meisje
14-04-2003, 19:45
Jeg har tidligere vært tilhenger av hårfjerningskrem da det gir et bra resultat som varer mye lengre enn barbering, men jeg ville ikke ha brukt det i bikiniområdet mens jeg er gravid da jeg synes tio-sulfatenene ikke skal komme i nærheten av livmora og den ligger jo rett innenfor bikini linja. Virkestoffene i hårfjerningkremer er jo giftstoffer.....

Jeg ville prøvd med med en epileringsmaskin isteden - de har jo ingen kniver e.l. som kan skjære deg opp i et følsomt område. Eller tilnød satt opp noen speil slik at sikten ikke blir noe problem og tatt frem høvelen/maskin.

Forglemmegei
14-04-2003, 19:56
Jeg må bare fortelle at jeg har brukt hårfjerningskrem i mange år og er veldig fornøyd med det!!!! Før, for 4-5 år siden, var kremene for sterke til å bruke der nede, men ikke nå lengre!!! Har mange venninner som har klaget på kløe og kviser etter høvel, og da jeg ga de krem-tipset så testet de med en gang!! De er kjempefornøyde!! Ingen kløe, svie, kutt eller kviser!!!
Jeg er selv veldig nøye både over og under og det har ikke vært noe problem!!
Ta sjansen du!!! :D
Jeg har også brukt voks, men kan ikke akkurat si at jeg anbefaler det mest!! Er utdannet hudpleier og jeg vet at nesten alle lider VELDIG! Mange får bloduttredelser, blør under beh, og får kviser.(sistnevnte somregel i starten bare). Ellers blir jo resultatet veldig bra og det varer mye lengre, men dette gjelder jo bare bikinilinjen!!! Hva med resten? Ullent!! :):)

Nei, fiks dotten med krem, du:D
Lykke til!!

Charmine
14-04-2003, 21:03
Slenger meg på de som har brukt og bruker hårfjerningskrem..
Bruker bare det jeg..litt høvel helt innerst, men ellers bare krem..
Det funker veldig fint for meg og som Forglemmegei sier, så får jeg heller ingen røde prikker o.l. som jeg gjorde med høvel..

Prøv og gjør opp en mening selv..
Lykke til!!

Idefix
14-04-2003, 22:08
Hva snakker dere egentlig om jenter? ALT håret, eller bare bikinilinjen?

Kan man fjerne alt hår med krem også???? Har ikke tenkt å gjøre det; foretrekker å ha hår der, men er bare nysgjerrig....

Selv sverger både jeg og min mann til sjeggtrimmeren! Den deler vi på, og den brukes kun "der nede". Holder det kort og greit. Kunne ikke tenke meg å ta håret bort helt.

Har en ok bikinilinje i utgangspunktet. Enkelte ville strå blir fjernet med høvel når det faller meg inn.

Brumm
14-04-2003, 23:22
Hvilken type krem bruker du?

Corben Dallas
15-04-2003, 01:22
Som mann skjønner jeg ikke helt hvorfor kvinnen ønsker å være så velstelt nedentil under svangerskapet. Dere er så vakre på andre måter da. Men jeg aksepterer at dere ønsker det og da må vel det enkleste være å bruke en hårklippemaskin? Den kan jo ikke skjære av noe så en tar ingen sjanser.
Men som mann så tar jeg gjerne i et tak om fruen ønsker det, bare kos det!

Uansett, lykke til med dottene deres.

Forglemmegei
15-04-2003, 01:27
Brumm: Jeg bruker Veet! Den jeg har nå har rosa kork!! Har ikke hatt noe som helst av svie eller kløe av den!! Selv mannen sin bruker den :) (på "ballerina'n m.m:)")-også han uten noen probl.

Idefix: virker som om folk gjør veldig forskjelig:) Men, jeg kan jo fortelle at jeg fjerner alt under og etterlater kun en mini dusk foran. Pleier å leke meg litt med frisyren (tihii) og forandrer derfor form fra firkant til dråpe fasong! Lengden stusser jeg litt.. Hender også at jeg farger den!!! Ikke le for rått nå da! :O Du lurte, så da skal du jammen meg få svar også:):):)

tiger
15-04-2003, 12:12
Et lite tips til de som har lyst til å overraske mannen:

Det finnes salonger som tilbyr "intim-frisering".
Der kan du få "dotten" frisert i alle mulige fasonger.
Hjerte, stjerne, pil.... nesten hva du vil.
De farger også.

Ta mannen på senga med blå hjerte-dott! :p
(... bokstavelig talt....!)

Men ikke spør i vanlige frisersalonger om dette
- prøv i tattoo - og piercingsalonger.

:D

Filifjonk
15-04-2003, 12:29
Jøssesnavn for en diskusjon jeg har satt i gang.. Lærer aldri! Dere jenter tar jo helt av jo!!!! En ting er sikkert.. ulldottfrisering er noe som opptar de fleste. Og jeg ser jo at metodene og meningene er så forskjellige... Men livat ble det i kanalen.. Ler litt og jeg.. ser for meg at jeg har tatt turen ned i en sånn dottefriseringssjappe og overrasker gubben en sen kveld.. !!!
med midlertidig tatovering over magen som sier This way in og matchende rosa dott formet som pil nedover. Tror min konservative mann da hadde fått helt hakaslepp!!!! Men fy fxxxxx hvor moro det hadde vært å se fjeset hans da.. !

betteline
15-04-2003, 18:26
Er selv avhengig av å være ganske kortklipt der nede, noe min kjøre ikke er like villig til å hjelp meg med. Så heldigvis er magen fremdeles liten. Forsøkte vanlig hårfjerningskrem en gang og resultatet: ALDRI MER. Fikk masse utslett og sår. Så nå er det bare mach 3 så lenge jeg kan.
:klapp:

Elsie
15-04-2003, 21:50
Har prøvd kondomeriet sin krem på det berømte unevnelige sted, og sier bare en ting: ALDRI MER !!! For det første ble jeg slett ikke glatt og fin som man skal, men derimot stod det igjen hvite (!!!) stubber. For det andre var jeg sår og jævlig så lenge etterpå at jeg selv idag grøsser ved minnet. (Verkende "kjøttkake" nedentil er ikke mye lekkert eller behagelig)

Velger du å prøve den kremen, så for himmelens skyld, test den ut på et bittelite område før du smører ivei.

forundret
17-04-2003, 02:50
Fem uker til fødsel, og problemet har vært her en stund også for meg. Jeg synes for tiden det er lettest å frisere med høvel hvis jeg setter meg på toalettet ( med setet av!). Da rekker iallefall armene over magen! Så prøver jeg å se i ett helfigur-speil etterpå ( lener ryggen litt bakover). Har aldri skåret meg, men er vant til bruke høvel i dusjen før jeg ble gravid. Ymtet for samboeren min om han ville hjelpe, men han er litt redd for å skjære meg. Iallefall får jeg ikke prøve på han!!!

K@roline
17-04-2003, 02:51
Jeg har aldri klart det noe bra selv, så her er det typen sin jobb... Nå ser ikke jeg noe heller pga. stor mage heller... Deilig å slippe å gjøre det selv.:blush: