Vis full versjon : Strekkmerker??
Hei på dere!!
Nå har jeg atter en søvnløs natt, ligger og tenker på stekkmerker ,jeg er så rar ,tenker på de merkeligste ting, neimen ikke rart jeg ikke får sove.
strekkmerker på magen ja, det begynner og bli noen av dem ,ikke rart kanskje slik magen vokser, trøster meg med at de blir jo blekere da,
og det er jo vert det,går jo ikke og viser frem magen heller.
har noen av dere fått strekkmerker?
smører dere inn magen med olje eller fuktighetskrem.
kjøpte en krem på apoteket for strekkmerker, men det første jeg gjorte var å tråkke på den så sblæsj så var tuben på veggen:o
iriterende den var jo ikke billig akkurat så det ble til at jeg brukte en vanlig fuktighetskrem jeg hadde hjemme.
strekkmerker til tross,det blir supert og bli mamma:D :D :D :D
Hilsen Rakel termin 17 Oktober
Heisann!
Jeg har fått ganske så mye strekkmerker på rompa og øverst på låret jeg da. Det var visst der mamma fikk strekkmerker i sine svangerskap også, så det er tydeligvis arvelig her i gården.
Ei jeg kjenner fortalte at mora hennes er full av strekkmerker, men ho hadde smurt seg med en olje (som jeg mener å huske, het Clairins, eller noe sånt) som ho hadde kjøpt på parfymeri. Og ho hadde visstnok ikke et eneste strekkmerke fra sine 2 svangerskap. Og ho var helt sikker på at det var denne oljens fortjeneste.
Jeg mener at strekkmerker er hormonelt og at det er underhuden som revner og at det derfor ikke er noe hjelp i å smøre for å unngå de, men ho mente at den oljen hjalp for det.
Ikke vet jeg :???:
Lykke til!
Klemmer fra BigMama 35+3:cool:
For nå tror jeg det må komme noen - any day! ALLE leger og jordmødre (og venninner) som ser magen min kommenterer at jeg ikke har noen merker - den er nemlig temmelig diger! Ikke annet å vente når det er to snart fullbårne babyer der inne (tenk det! :eek: ).
Har imidlertid fått noen på brystene og lårene... Har smurt meg (vanlig bodylotion) hver dag over hele kroppen - så det har nok mer med hormoner å gjøre, ja!
Som en her inne sa på en annen tråd - har du ingen, så ikke si det høyt, for da kommer de...
:cool:
lotus, T-27
I mitt forrige sv.skap for et år siden fikk jeg ingen...kun blodårer som hadde sprengt seg litt ut. Men det driter jeg i:) egentlig.....
Har ikke fått noen frem til nå....men det spørs vel på hvor stor magen blir rett og slett:)
Jeg smører med Olje hver kveld. Er nøye med det. Kanskje det hjelper??....
:???:
Verdande
07-09-2002, 14:57
Er ingen strekkmerker jeg, og fikk ingen de to første gangene heller. Og tro meg, jeg er svææææær!!! SF= 36 da jeg var 35+6 . ( gjennomsnittet er 35 cm ved 40 uker...)
Jeg smører meg inn med det jar har for hånden: natusan lotion, annen hudkrem, olivenolje, Avents Light Oil ( den er god) og når hag fått Cocoa Butter stick og Nut Olil fra Body Shop i presang, så nå er det den jeg bruker.-
Men jeg tror det er arvelig jeg. Ingen av søstrene mine har fått det, og ikke moren min heller. Og hun hadde fire svangerskap, derav ett med trillinger som hun fødte i uke 38 ( slå den!!!). Da var hun svaææær, tilsammen 6,5 kg barn og hun smørte seg aldri ( man gjorde ikke det da) og ingen strekkmerker i det hele tatt. Vi er forresten velsignet med lite rynker også, min mor er 70 og har hud som en femti åring, og jeg er 37 og har omtrent ikke en rynke. Ser faktisk ut som jeg er godt under 30...! Kanskje det er en sammenheng her?
Det er underhuden som sprekker opp når man får strekkmerker.
Derfor så er det ingen kremer som hjelper eller motvirker strekkmerker.
Det er mange som hevder å ha funnet et vidunderkur mot strekkmerker , men det er dessverre ikke tilfelle.
Man klarer ikke å smøre underhuden og gi den elsatisitet.
Det er nok arvelig det med om du får strekkmerker eller ikke, i den grad at man får samme type hud som sin mor.
Har man en hud som har godt med elastin i seg, så er sjangsene for å få strekkmerker minimale.
men om du har en hud som ikke er så elastisk, så er sjangsene store for at nettopp du får strekkmerker.
Jeg har ikke fått noen strekkmerker på magen, men på brystene har jeg noen tynne lyse etter forrige ammeperiode. Min mor har heller ikke noen på magen, men på brystene hun også. Og hun har hatt 3 svangerskap og er i utgangspunktet liten og smal, men i svangerskapene så har hun hatt en gigantisk mage og fått store barn.
Min venninde p åden annen side, hun la ikke på seg så masse og var ikke så stor på slutten, men hun har fått strekkmerker over hele magen stakkars helt fra underlivet og opp til toppen av ribbena.
Og så har hun masse strekkmerker på brystene , stakkars jente.
Men på den annen side, det er jo godt for huden og deg selv å unne deg den luksusen når du har dusjet /badet å smøre seg med en god krem/lotion.
God massasje er det for babyen også;)
:uff: Det er visst mange som engster seg for disse strekkmerkene...
Tenk p åat de er et bevis på at nettopp du har klart å gå gravid og føde et barn:)
Det er ikke alle unnt å få oppleve det.
Så da er vel en slik liten kosmetisk bagatell ikke så mye å dvele over?
Mener ikke å rakke ned på noen nå altså, bare prøver å vinkle det med strekkmerker over til noe positivt i stedet for negativt.
klemmer fra karius
*Trixie*
08-09-2002, 14:03
Hverken min søster eller jeg har fått noen strekkmerker, hun smørte seg med hvetekimolje i hele sv.skapet, og det gjør jeg også, men mamma har mange. Vet ikke helt om det funker, men det er jo deilig å smøre seg inn, eller bli smørt inn....:)
Hei
Har dessverre fått strekmerker over hele magen, lårene,rompa og puppene det er ikke akurat pent:uff: :uff: :uff:
men noe bevis skal vi jo ha på at vi har født barn.
Legen sa til meg at det er hormonelt og ikke noe å gjøre med men det er ganske vont å sprekke:bonk: :bonk: , så han sa at det kunne hjelpe å smøre for at det ikke skulle gjøre så vont når jeg sprakk.
Jeg har brukt en stik jeg kjøpte på body shop den lindrer litt når jeg sprekker i vertfall så får vi håpe at det blir bedre etter hvert, nå er det litt frustrerende men jeg tror ikke man tenker så mye på det når man har fått barnet :) :)
Hilsen ei som er full av strekmerker men bryr seg lite om dem de er der alikevel, gleder meg veldig til å hilse på småen :klapp: :klapp: :klapp:
Snus og:baby: 34+1
Malinmor
08-09-2002, 16:22
Jeg hadde ingen på magen i forige sv. skap og jeg smurte meg heller ikke noe særlig:) Fikk noen på innersiden av lårene som nesten ikke synes og på yttersiden av brystene etter amming.Denne gangen har jeg heller ingen strekkmerker på magen og har iallefall ikke smurt noenting denne gangen. Støtter det Karius sa, at det er hormonelt, og jeg tror ikke kremer hjelper, det sier iallefall leger m.m Men ikke veit jeg:uff: Mange som sier så forskjellig:eek:
Lykketil med strekkmerkene:)
Siden det ikke er så lurt å si det høyt:
Viske: jeg har ikke fått noen strekkmerker enda. Hysj.....
Jeg tror ikke på at det å smøre seg hjelper, da det er som Karius sier, underhuden som rivner. Jeg vet ikke om min mor har strekkmerker heller, har helt glemt å spørre. Jeg vet at min søster har. Men vi får se hva som skjer nå på slutten, for det er nå magen skal vokse.
Og jeg får jo bare håpe at min kjære synes jeg er like fin om de skulle komme.
Jepp, strekkmerker her også!!!:)
Men det gjør ingenting....det er jo så liten del av det hele..
Og det er hormonelt om man får strekkmerker. Som Karius sier; man revner i underhuden, og der får man ikke smurt. (må legge til at dette har jeg fått bekreftet av lege)
Gjør ikke noe om det syns at man har fått barn, da :D
Får bare leve med det!
:baby: 35+2
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.