PDA

Vis full versjon : Min første kontroll

susette
07-09-2002, 13:38
Hei, nå er jeg tilbake igjen. Har vært borte i litt over en uke pga flytting. På den tiden har jeg vært på min første svangerskaps kontroll og føler at det er litt mer virkelig nå somm jeg har fått helsekortet for gravide:D Jeg er GRAVID:klapp: :klapp:
Alt var bare bra med meg og den lille. Det eneste legen sa, var da han tok GU på meg at livmortappen min lå veldig lavt (vanskelig å finne). Han bare lurte på om jeg viste om det! Har det noen betyding eller ikke??
Jeg skulle kontakte jordmor selv sa han og så fikk jeg ny time i uke 17. Håper at alt står bra til med dere alle;)
God helg fra susette og lille my på 7+6:klapp: :klapp: :klapp:

meja
07-09-2002, 17:10
Hei Susette

Vel overstått 1. kontroll. Ja, man føler seg virkelig gravid når man har helsekortet i hånden.

Vet dessverre ikke noe om det du nevne med livmorhalsen, men regner med at legen din ville ha sagt noe dersom det var veldig unormalt.

Lykke til videre!

klem meja 8+6

Vianne
07-09-2002, 18:47
Gratulerer med overstått første kontroll!

Camelia
07-09-2002, 20:57
1 kontroll er en milepæl! Gratulerer med overstått!

Vet dessverre heller ingenting om det med livmortappen, men som meja sier, hadde sikkert legen sagt noe mer om saken dersom det var av betydning. Du kan jo spørre jordmor på neste kontroll, hun har sikkert god peiling (fortell oss hva hun sier, da!).

:)

Gaupa
07-09-2002, 22:14
Så fint at alt var bra :klapp: Nå er du endelig i gang med kontrollene, er det ikke deilig? :D

Jeg tror nok også legen hadde nevnt det hvis det hadde hatt noen stor betydning at livmortappen din ligger lavt!

susette
08-09-2002, 01:38
Tusen takk for raske svar :) Regner med selv å at han ville sagt noe, men tenkte å høre med dere om noen hadde noen erfaring med det. Skal ringe jordmor til uka, og kan da høre med henne.
Skal gi oppdatering på hva hun svarer.
Klem susette og lille my på 7+6 (i dag)

Hampus
08-09-2002, 20:13
Gratulerer med vel overstått første kontroll! :klapp:

Så godt å høre at alt sto bra til! :kidoki:

:findag:

8+1 i dag!